سرعت گسترش دیابت تا سال ۲۰۵۰ میلادی چگونه است؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به بیماری دیابت تا ۳۰ سال آینده به ۱.۳ میلیارد نفر می‌رسد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سرعت گسترش بیماری دیابت نه تنها برای سیستم بهداشتی در جهان نگران‌کننده است، بلکه چالش‌برانگیز است، به ویژه با توجه به این موضوع که این بیماری خطر ابتلا به بیماری ایسکمیک قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد. با وجود اینکه افراد زیادی باور دارند که دیابت نوع دوم با چاقی، ورزش نکردن و رژیم غذایی نامناسب مرتبط است، اما پیشگیری و کنترل این بیماری بسیار پیچیده است و به عوامل زیادی بستگی دارد.

داده‌های ارائه شده حاکی از این است که شش درصد افراد در سراسر جهان درگیر بیماری دیابت هستند به همین دلیل به یکی از ۱۰ علت اصلی مرگ‌ومیر تبدیل شده است. این بیماری معمولاً در میان افراد بالای ۶۵ سال با میزان شیوع بیش از ۲۰ درصد دیده می‌شود. بیشترین میزان وقوع بیماری دیابت در میان افراد ۷۵ تا ۷۹ ساله ۲۴ درصد بوده است.

به صورت کلی، ۹۶ درصد موارد ابتلا به دیابت مربوط به دیابت نوع دوم بوده است. محققان دریافتند که چاقی خطر اصلی بروز این بیماری است و پس از آن رژیم غذایی نامناسب، خطرات محیطی و شغلی، سیگار کشیدن و نداشتن فعالیت بدنی در این زمینه نقش دارند. به نظر می‌رسد که تعداد مبتلایان به بیماری دیابت تا ۳۰ سال آینده یعنی تا سال ۲۰۵۰ میلادی به ۱.۳ میلیارد نفر خواهد رسید.

کد خبر 669063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.