بیماری‌های جدی که افراد جوان را تحت تاثیر قرار می‌دهد

فشار خون بالا، سرطان روده، دیابت نوع دوم و پوکی استخوان از جمله بیماری‌هایی است که افراد جوان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که بسیاری از مشکلاتی سلامتی با افزایش سن بیشتر می‌شود. با این وجود، این بدان معنا نیست که افراد در سنین جوانی در معرض مشکلات مزمن قرار نمی‌گیرند. در ادامه به بررسی چند بیماری جدی می‌پردازیم که حتی افراد در سنین جوانی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد:

فشار خون بالا

بیماری‌های قلبی عروقی می‌تواند افراد در هر سنی را تحت تاثیر قرار دهد، حتی اگر سابقه خانوادگی ابتلا به این بیماری را نداشته باشید. یکی از دلایل برجسته بروز مشکلات مرتبط با قلب، فشار خون بالا است. بنابراین لازم است افراد فشار خون خود را به صورت منظم بررسی کنند و به علائم هشداردهنده آن توجه کنند.

سرطان روده

سرطان روده می‌تواند هر قسمتی از روده بزرگ و روده کوچک را تحت تاثیر قرار دهد. در حالی که علت دقیق سرطان روده هنوز مشخص نیست، عواملی مانند رژیم غذایی کم فیبر ممکن است خطر بروز سرطان روده را افزایش دهد.

دیابت نوع دوم

دیابت نوع دوم یک بیماری مزمن است که بر نحوه پردازش قند خون توسط بدن تاثیر می‌گذارد. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد در گروه سنی ۱۴ تا ۲۵ ساله در طی چند سال گذشته ۲۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع دوم قرار گرفته‌اند. در صورتی که دیابت به موقع درمان نشود، با تجمع مداوم قند در خون، آسیب دائمی به بدن وارد می‌شود.

پوکی استخوان

به صورت کلی، استخوان‌ها با رسیدن سن به ۳۵ سالگی، تراکم خود را از دست می‌دهند و خطر بروز پوکی استخوان افزایش پیدا می‌کند. پوکی استخوان ضعیف شدن استخوان‌ها را تسریع می‌کند و آن‌ها را در معرض شکستگی قرار می‌دهد. در حالی که این عارضه معمولاً افراد بالای ۵۰ سال را تحت تاثیر قرار می‌دهد، جوانان در دهه ۲۰، ۳۰ و ۴۰ سالگی نیز ممکن است درگیر آن شوند.

چگونه می‌توان خطر بروز این مشکلات را کاهش داد؟

رژیم غذایی نقش مهمی در بهبود سلامتی برعهده دارد. بنابراین توصیه شده است از رژیم غذایی سالم پیروی کنید، مصرف نمک و غذاهای فراوری شده را کاهش دهید، میزان مصرف فیبر را افزایش دهید، به صورت منظم ورزش کنید، سیگار کشیدن را ترک کنید، از غذاهای گیاهی بیشتر استفاده کنید، محصولات لبنی، ماهی و تخم‌مرغ را در رژیم غذایی خود بگنجانید و مطمئن شوید که ویتامین D کافی دریافت می‌کنید.

کد خبر 668656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.