آیا سردرد مکرر نشانه تومور مغزی است؟

متخصصان معتقدند که سردردهای مداوم و شدید می‌تواند نشان‌دهنده تومور مغزی باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مغز انسان عضوی پیچیده و ضروری است که عملکردهای ذهنی و فیزیکی را تنظیم می‌کند، بنابراین هرگونه ناهنجاری در این سیستم پیچیده ممکن است نگران‌کننده باشد. یکی از مشکلاتی که ممکن است برای مغز ایجاد شود، تومور مغزی است. اگرچه تومور مغزی پدیده رایجی نیست، اما تشخیص علائم هشداردهنده بالقوه آن از اهمیت زیادی برخوردار است. تشخیص زودهنگام این بیماری نقش مؤثری در درمان آن دارد. در ادامه به بررسی بعضی از علائم تومور مغزی می‌پردازیم:

سردردهای مکرر

با وجود اینکه سردرد یک بیماری رایج است، اما سردردهای مداوم و شدید می‌تواند نشان‌دهنده تومور مغزی باشد. بنابراین توصیه شده است، در صورتی که متوجه تغییر در شدت یا الگوی بروز سردرد شدید، به پزشک متخصص مراجعه کنید. تومورها ممکن است به مغز فشار وارد کنند و باعث بروز سردرد شوند. این نوع سردرد معمولاً صبح‌ها پس از بیدار شدن از خواب وخیم‌تر می‌شود.

تغییرات بینایی

اختلالات بینایی یکی دیگر از علائم تومور مغزی است. ممکن است افراد مبتلا به تومور مغزی، متوجه تاری دید، دوبینی یا از دست دادن دید محیطی شوند. اعصاب بینایی تحت تأثیر تومور قرار می‌گیرد و باعث اختلال بینایی می‌شود.

تشنج

تشنج نوعی اختلال غیرمنتظره و غیرقابل کنترل در مغز است. با وجود اینکه ممکن است تشنج علت‌های دیگر مانند صرع نیز داشته باشد، اما جزو علائم تومور مغزی نیز در نظر گرفته شده است. تشنج می‌تواند به اشکال مختلف پدیدار شود، توصیه شده است که این مشکل را نادیده نگیرید و به متخصص مراجعه کنید.

تغییرات شناختی و شخصیتی

تومورهای مغزی می‌توانند بر توانایی‌های شناختی و رفتار فرد تأثیر داشته باشد. در صورتی که متوجه تغییرات غیرقابل توضیحی در حافظه، تمرکز یا مهارت‌های تفکر شدید، ضروری است احتمال یک بیماری عصبی زمینه‌ای را در نظر بگیرید. نوسانات خلقی، تحریک‌پذیری و رفتارهای نامشخص می‌توانند جزو علائم تومور مغزی باشند. لازم است در صورت بروز این مشکلات به متخصص مراجعه کنید.

حالت تهوع و استفراغ

حالت تهوع و استفراغ مداوم و بدون دلیل می‌تواند نشان‌دهنده افزایش فشار داخل جمجمه ناشی از تومور مغزی باشد. اگر این علائم به همراه دیگر نشانه‌های هشداردهنده پدیدار شد، لازم است با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا دلیل آن مشخص شود.

تغییرات حسی

تومورهای مغزی پتانسیل تأثیرگذاری بر عملکردهای حسی بدن را دارند و منجر به از دست دادن ناگهانی حس، گزگز یا بی‌حسی در قسمت‌های مختلف بدن می‌شوند.

کد خبر 668190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.