۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۴
علائم سکته مغزی چیست؟

علائم سکته مغزی شامل ضعف و بی‌حسی، از دست دادن بینایی، زمین خوردن بدون دلیل و سردردهای شدید می‌‎شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سکته مغزی یک وضعیت اورژانسی است که نیاز به تشخیص سریع علائم و درمان فوری دارد. سکته مغزی زمانی رخ می‌دهد که سلول‌های مغز به دلیل کاهش یا قطع شدن خون‌رسانی به مغز، از بین می‌روند. ممکن است با مراجعه سریع به پزشک، احتمال آسیب مغزی کاهش پیدا کند. در ادامه به بررسی بعضی از علائم سکته مغزی می‌پردازیم:

ضعف و بی‌حسی

اگر احساس ضعف ناگهانی پیدا کردید، آن را نادیده نگیرید و به پزشک مراجعه کنید. اگر در یک طرف صورت یا یک پا یا بازو دچار بی‌حسی شدید نیز با اورژانس تماس بگیرید.

از دست دادن بینایی

از دست دادن بینایی اغلب به دلیل سکته مغزی رخ می‌دهد، هماهنگی ضعیف دست و چشم یا مشکل در صحبت کردن جزو دیگر علائم هشداردهنده سکته مغزی است. در صورتی که دچار تاری دید ناگهانی، به ویژه در یک چشم شدید، به پزشک مراجعه کنید.

زمین خوردن بدون دلیل

در صورتی که فردی به‌صورت ناگهانی یا به دلیل از دست دادن تعادل زمین بخورد، ممکن است به دلیل بیماری خاصی باشد. زمین خوردن بدون دلیل همراه با حالت تهوع، استفراغ و تب نشانه بروز یک بیماری قلبی‌عروقی است. بعضی از بیماران ممکن است این علائم را درست قبل از سکته مغزی تجربه کنند.

سردردهای شدید

هرگز نباید سردرد را نادیده گرفت، اگر به‌صورت ناگهانی دچار سردرد شدید، به پزشک مراجعه کنید. اکثر افراد مبتلا به سکته مغزی به سرعت از حال می‌روند و پس از آن دچار سردرد شدید می‌شوند. سرگیجه و غش نیز از جمله علائم سکته مغزی است.

کد خبر 666802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.