دلایل بروز تومور مغزی چیست؟

دلایل بروز تومور مغزی شامل قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی، داشتن سابقه خانوادگی، سیگار کشیدن و افزایش سن می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تومورهای مغزی در نتیجه رشد غیرطبیعی و پیش‌رونده سلول‌های مغز رخ می‌دهند که می‌توانند سرطانی (بدخیم) یا غیرسرطانی (خوش‌خیم) باشند. وجود تومور مغزی می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی بر زندگی افراد تأثیر بگذارد و باعث بروز اختلالات عصبی مانند سردرد، تشنج، مشکلات حافظه و تمرکز شود. علاوه بر این، می‌تواند خطر بروز اختلالات شناختی، استرس، اضطراب، افسردگی و ترس را افزایش دهد.

دلایل بروز تومور مغزی

عوامل محیطی مانند قرار گرفتن برای مدت طولانی در معرض مواد شیمیایی و آفت‌کش‌ها می‌تواند خطر بروز تومور مغزی را افزایش دهد. داشتن سابقه خانوادگی هر نوع سرطان می‌تواند خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش دهد. متخصصان نیز معتقدند که سیگار کشیدن خطر ابتلا به مننژیوم و دیگر انواع تومورها را افزایش می‌دهد. تومورهای مغزی می‌تواند در هر سنی رخ دهد، اما افراد مسن بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به آن قرار دارند.

علائم تومور مغزی

افراد مبتلا به تومور مغزی معمولاً صبح‌ها سردرد یا فشار در سر بیشتری را احساس می‌کنند. استفراغ، حالت تهوع، مشکلات چشمی مانند دوبینی، از دست دادن دید در دو طرف میدان دید و دید مه‌آلود از جمله دیگر علائم مربوط به تومور مغزی هستند.

روش درمان تومور مغزی

پزشکان در مرحله اول در صورتی که تشخیص دهند تومور مغزی در حال پیشرفت و بزرگ شدن است، بیمار را جراحی می‌کنند و تومور را برمی‌دارند. رادیوسرجری استریوتاکتیک (SRT) یکی از انواع رادیوتراپی است و برای پرتودرمانی تومورهای خوش‌خیم غیرقابل دسترس مغز انجام می‌شود. همچنین، ممکن است پزشکان برای تسکین علائم تومورهای مغزی، داروهای خاصی را برای بیماران تجویز کنند.

اهمیت تشخیص به موقع تومور مغزی

در صورتی که هر کدام از علائم تومور مغزی را تجربه می‌کنید، به‌سرعت با پزشک مشورت کنید. آن‌ها می‌توانند با استفاده از آزمایش‌های عصبی، سی‌تی‌اسکن و MRI تومور مغزی را به موقع تشخیص دهند. تشخیص به موقع این بیماری به مدیریت و درمان مؤثر آن کمک می‌کند.

کد خبر 669724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.