۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
علائم آسیب مغزی چیست؟

علائمی مانند مشکل در تعادل، تاری دید، گیجی، سردرد، تشنج، مشکلات حافظه و مشکل در صحبت کردن نشان‌دهنده آسیب مغزی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آسیب مغزی ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد؛ در بعضی از موارد نیز ممکن است چند عامل به همراه هم باعث بروز آسیب مغزی شود. این عوامل شامل ضربه به مغز، سقوط، تصادف یا صدمات دیگر می‌‎شود. در بعضی موارد نیز ممکن است دلیل بروز آسیب مغزی، غیر ضربه‌ای باشد و شامل خفگی، غرق شدن، مصرف بیش از حد دارو، تشنج و قرار گرفتن در معرض سموم یا آلاینده‌ها شود.

علائم بروز آسیب مغزی شامل مشکل در برقراری تعادل، تاری دید، گیجی، سردرد، مشکلات حافظه و تشنج، مشکل در صحبت کردن می‌شود. هر قسمت از مغز انسان عملکردهای مختلفی دارد، بنابراین هر قسمتی از آنکه آسیب ببیند باعث بروز علائم خاصی می‌‎شود.

درمان آسیب‌های مغزی به نوع آسیب و علائم فرد بستگی دارد. زمانی که پزشکان میزان آسیب مغزی را تشخیص دهد درمان آن نیز می‌تواند با گذشت زمان تغییر کند. برای نمونه زمانی که خونریزی شدید در مغز رخ دهد یا تومور یا اشیای خارجی در جمجمه یا مغز وجود داشته باشد، جراحی بهترین گزینه است. آسیب دیدگی مغز می‌تواند به زمان زیادی برای بهبودی نیاز داشته باشد. حتی ممکن است برخی افراد هرگز به صورت کامل به عملکرد شناختی خود قبل از آسیب دیدگی برنگردند.

کد خبر 636284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.