۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
مزایای مصرف سیر خام چیست؟

مصرف سیر خام باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی، کاهش سطح گلوکز ناشتا، بهبود سلامت قلب و محافظت از سلامت مغز می‌‎شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با وجود اینکه مصرف هر نوع سیر برای سلامت افراد مفید است، سیر خام بیشترین فواید سلامتی را به همراه دارد. یکی از اجزای اصلی سیر که آلیسین نام دارد به بهبود سیستم ایمنی بدن و تثبیت سطح قند خون کمک می‌کند و از سلامت قلب و مغز محافظت می‌کند. البته مصرف بیش از حد سیر باعث بروز مشکلات گوارشی و دیگر عوارض جانبی می‌شود. در ادامه به بررسی مزایای مصرف سیر خام می‌پردازیم:

بهبود عملکرد سیستم ایمنی

مصرف سیر خام به تقویت سیستم ایمنی بدن و در عین حال کاهش التهاب کمک می‌کند. گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر مصرف سیر خام بر سلامت افراد، مطالعه جدیدی انجام دادند و ۱۴۶ فرد را به مدت ۱۲ هفته مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف روزانه سیر خام خطر ابتلاء به سرماخوردگی را ۶۳ درصد کاهش می‌دهد. سیر حاوی مقدار زیادی مواد مغذی مانند ویتامین‌های B1، C و B6، منگنز، پتاسیم و سلنیوم است. علاوه بر این، دارای ترکیباتی مانند آلیسین است که به مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کند.

کاهش سطح گلوکز ناشتا

سیر خام حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیب آلیسین است که می‌تواند به کاهش سطح هموسیستئین کمک کند در نتیجه خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی‌عروقی کاهش پیدا می‌کند.

بهبود سلامت قلب

آلیسین که ترکیب فعال اصلی سیر است، به کاهش فشار خون کمک می‌کند و باعث تولید اکسید نیتریک می‌شود که به باز کردن انسداد عروق و کاهش فشار خون کمک می‌کند. کاهش فشار خون نیز مانع بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی می‌شود.

محافظت از سلامت مغز

ترکیبات موجود در سیر از سلول‌های عصبی در برابر بتا آمیلوئید و آپوپتوز محافظت می‌کند، بتا آمیلوئید، نوعی پروتئین است که در مغز مبتلایان به بیماری آلزایمر یافت می‌شود. آپوپتوز نیز نوعی مرگ سلولی است که منجر به از بین رفتن سلول‌ها می‌شود، بنابراین متخصصان معتقدند که مصرف سیر خطر ابتلا به زوال عقل و بیماری آلزایمر را کاهش می‌دهد.

کد خبر 667994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.