مصرف کدام مواد غذایی به بهبود مشکلات تنفسی کمک می‌کند؟

مصرف سیر، زنجیل و گیاه تولسی به بهبود مشکلات تنفسی کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افراد زیادی در سراسر دنیا درگیر بیماری‌های رایج التهابی مزمن مانند آسم و برونشیت هستند. استفاده از مواد غذایی ضدالتهابی به تسکین مشکلات تنفسی کمک می‌کند. بنابراین توصیه شده است افراد مبتلا به مشکلات تنفسی از مواد غذایی با خاصیت ضدالتهابی مصرف کنند، در ادامه به تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

سیر

سیر دارای خاصیت ضدالتهابی است و به از بین بردن مخاطی که باعث بروز آسم می‌‎شود، کمک می‌کند. این ماده غذایی قادر است التهاب را کاهش دهد و مجاری تنفسی را باز کند، بنابراین مشکلات تنفسی بیماران مبتلا به آسم برطرف خواهد شد.

زنجبیل

زنجبیل نه تنها به پاکسازی مخاط از گلو کمک می‌کند، بلکه تحریک یا خراشیدگی گلوی فرد مبتلا به آسم را نیز تسکین می‌دهد. زنجبیل یک ماده غذایی سنتی است که بیش از ۵۰۰۰ سال است که برای داروها و درمان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. افراد مبتلا به آسم می‌توانند زنجبیل را به صورت دمنوش استفاده کنند یا آن را به چای خود اضافه کنند. مصرف این ترکیب صبح زود با معده خالی مزایای زیادی به همراه دارد. برای نمونه به درمان مشکلات تنفسی کمک می‌کند و اثرات تسکین‌دهنده طولانی‌مدت دارد.

گیاه تولسی

گیاه تولسی دارای خواص ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد باکتریایی است که نه تنها به مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کند، بلکه به تقویت سیستم تنفسی بدن نیز کمک می‌کند. این گیاه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند روی و ویتامین C است. مصرف تولسی با چای و عسل می‌تواند به تسکین علائم بیماری‌های آسم، برونشیت، آنفلوانزا، سرفه و سرماخوردگی کمک کند.

کد خبر 666551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.