مصرف این مواد غذایی سلامت دندان را به خطر می‌اندازد

مصرف غذاهایی همچون قهوه، مرکبات و نوشابه موجب می‎‌شود سلامت دندان به خطر بیفتد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، حفظ سلامت دهان و دندان نه تنها برای حفظ زیبایی و جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها اهمیت دارد، بلکه برای پیشگیری از بروز بیماری‌های جدی مانند حمله قلبی، سکته مغزی، دیابت کنترل نشده و زایمان زودرس در میان خانم‌های باردار بسیار مؤثر است. بسیاری از مواد غذایی که جزئی از رژیم غذایی روزانه ما هستند، برای سلامت دندان‌ها بسیار مضر است که در ادامه به بررسی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

قهوه

نوشیدن قهوه می‌تواند سلامت دهان و دندان را به خطر بیندازد، قهوه و بعضی از چای‌ها دارای اسیدتانیک است که نه تنها باعث ایجاد لکه روی دندان‌ها می‌‎شود، بلکه مینای دندان را نیز از بین می‌برد. بنابراین، اگر نمی‌توانید مصرف قهوه را قطع کنید، پس از نوشیدن آن دهان خود را با آب بشویید تا باقی‌مانده اسیدتانیک پاک شود.

مرکبات

میوه‌هایی همچون لیمو، گریپ‌فروت و پرتقال حاوی مقدار زیادی اسیدسیتریک است، بنابراین می‌تواند باعث فرسایش مینای دندان شود. زمانی که دندان‌ها و لثه‌ها برای مدت طولانی در معرض اسیدسیتریک موجود در مرکبات قرار گیرند، سلامت دهان و دندان تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

نوشابه

نوشابه‌ها و دیگر نوشیدنی‌های گازدار می‌توانند بر سلامت دهان و دندان تأثیر منفی داشته باشند. ترکیبی از کربناسیون، اسیدها و قندهای موجود در این نوشیدنی‌ها بزرگ‌ترین دشمن دندان‌ها است. مصرف بیش از حد نوشابه نه تنها مینای دندان را از بین می‌برد، بلکه در پوسیدگی دندان و ایجاد حفره‌های دندانی نیز مؤثر خواهد بود.

کد خبر 665628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.