۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳
خواص بادام درختی چیست؟

مصرف بادام درختی به بهبود سلامت قلب کمک می‌کند و سطح قند خون را نیز کنترل می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بادام درختی فواید متعددی برای سلامتی دارد. این آجیل سرشار از مواد مغذی ضروری است که می‌تواند نیاز بدن به ویتامین‌ها و مواد معدنی را برطرف کند. بادام سرشار از آنتی‌اکسیدان است که نقش مهمی در محافظت از سلول‌های بدن دارد، استرس اکسیداتیو و التهاب را کاهش می‌دهد.

بادام درختی سرشار از ویتامین E است

ویتامین E یکی از ویتامین‌های ضروری است که به بهبود عملکرد قلب کمک می‌کند. علاوه بر این، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که این نوع ویتامین فواید قابل‌توجهی برای مبتلایان به آلزایمر دارد. بادام سرشار از ویتامین E است، به‌طوری که مصرف ۲۸ گرم بادام می‌تواند ۵۰ درصد نیاز بدن به این نوع ویتامین را تأمین کند.

بادام سرشار از منیزیم است

بادام درختی حاوی مقدار زیادی منیزیم است، منیزیم قادر است بیش از ۲۰۰ عملکرد مختلف در بدن را انجام دهد. یک فرد سالم باید روزانه ۴۲۰ میلی‌گرم از این ماده مغذی را مصرف کند.

مصرف بادام به کنترل وزن کمک می‌کند

هر ۲۸ گرم بادام درختی حاوی ۳.۵ گرم فیبر است. بنابراین در صورتی که هر روز صبح یک مشت بادام مصرف کنید، می‌توانید برای مدت طولانی‌تری سیر بمانید. در نتیجه کالری دریافتی در طول روز کاهش پیدا می‌کند و باعث کاهش وزن می‌شود.

بادام برای قلب مفید است

منیزیم موجود در بادام آن را به یک غذای مفید برای قلب تبدیل کرده است. مطالعات انجام شده نقش بادام در کنترل مؤثر فشار خون را نشان داده است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در بادام به بهبود سلامت قلب و کاهش فشار خون کمک می‌کند. همچنین، متخصصان معتقدند که بادام سطح قند خون را کنترل می‌کند، قند خون بالا تأثیر منفی بر سلامت قلب دارد.

کد خبر 665478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.