مصرف سیب در حالت «ناشتا» چه فوایدی دارد؟

مصرف سیب در حالت ناشتا باعث کاهش وزن، بهبود سلامت دندان، ریتم منظم قلب، تنظیم قند خون و کاهش خطر بیماری‌های مزمن می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سیب حاوی فیبر زیاد و انواع ویتامین‌ها است که اگر به‌صورت ناشتا مصرف شود، بسیار مفیدتر خواهد بود. احتمالاً این جمله معروف "خوردن روزانه یک سیب، شما را از پزشک بی‌نیاز می‌کند" را شنیده‌اید، زیرا مشخص شده است که مصرف انواع مختلف سیب مزایای زیادی برای سلامتی دارد. در ادامه به بررسی فواید مصرف سیب در حالت ناشتا می‌پردازیم:

کاهش وزن

از آنجایی که سیب کالری پایین و فیبر بالایی دارد، خطر افزایش وزن و گرسنگی را کاهش می‌دهد. بهتر است این میوه را زمانی که بیدار می‌شوید، مصرف کنید تا سازوکار متابولیسم بدن شروع به کار کند و بعد از آن صبحانه بخورید. با این روش، فیبر محلول در سیب، فعالیت روده‌ها را تقویت می‌کند و باعث می‌‏شود با غذای کمتری احساس سیری داشته باشید.

بهبود سلامت دندان

پوست سیب فیبر بالایی دارد که تولید بزاق دهان را تحریک می‌کند، این عمل باکتری‌های موجود در دهان که ممکن است، باعث پوسیدگی دندان‌ها شوند را از بین می‌برد. مصرف سیب میزان باکتری‌هایی که با مصرف غذاهای شیرین وارد دهان می‌شود را کاهش می‌دهد.

ریتم منظم قلب

یکی از فواید مصرف سیب در حالت ناشتا، بهبود ریتم ضربان قلب است، زیرا حاوی پتاسیم زیادی است. پتاسیم یک الکترولیت است که رطوبت سلول‌ها را متعادل می‌کند، این کار برای ضربان قلب منظم بسیار حیاتی است. در صورتی که در طول روز پتاسیم کافی مصرف نکنید، قلب در معرض خطر ضربان قلب نامنظم قرار می‌گیرد. متخصصان اعلام کرده‌اند که بدن انسان روزانه به ۴۷۰۰ میلی‌گرم پتاسیم در روز نیاز دارد، هر سیب حاوی ۱۱۵ میلی‌گرم پتاسیم است و برای حفظ ریتم قلب در ابتدای روز کافی است.

تنظیم قند خون

مصرف سیب در حالت ناشتا به شما کمک می‌کند تا قند خون خود را ثابت نگه دارید، این اتفاق برای بیماران دیابتی یا افرادی که در معرض خطر ابتلاء به دیابت قرار دارند بسیار مهم است. هنگام خواب متابولیسم بدن به کار خود ادامه می‌دهد و پانکراس ممکن است در تنظیم گلوکز دچار مشکل شود. از آنجایی که سیب حاوی فیبر محلول است، مصرف آن با شکم خالی جذب قند در روده را به تأخیر می‌اندازد و این اثر تا بیشتر روز ادامه پیدا می‌کند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که در حالت ناشتا سیب مصرف می‌کنند، کمتر در معرض ابتلا به دیابت نوع دوم قرار می‌گیرند. متخصصان معتقدند که هر فرد روزانه به ۲۸ گرم فیبر نیاز دارد، یک سیب حاوی پنج گرم فیبر است و مصرف آن برای بدن بسیار مفید است.

کاهش خطر بیماری‌های مزمن

سیب یکی از منابع اصلی فلاونوئیدها و ویتامین C است که به عنوان آنتی‌اکسیدان عمل می‌کنند و رادیکال‌های آزاد که باعث آسیب رساندن به سلول‌های بدن می‎‌شود را از بین می‌برد. این کار به تولید سلول‌های سالم کمک می‌کند و احتمال بروز بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد.

کد خبر 665416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.