چگونه می‌توان سردرد میگرنی را درمان کرد؟

استفاده از کمپرس آب سرد، خواب کافی، مصرف کافئین، نوشیدن آب، استفاده از نور کم، انجام دادن ورزش آرامبخش و مصرف زنجبیل به درمان سردرد میگرنی کمک شایانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سردرد یکی از مشکلات رایجی است که برای بسیاری از افراد ممکن است، رخ دهد. این بیماری گاهی زودگذر است و با پیدا کردن علت می‌توان به درمان سریع آن کمک کرد. گاهی اوقات می‌توان با انجام دادن اقدامات ساده سردرد را درمان کرد؛ در ادامه به بررسی بعضی از این اقدامات می‌پردازیم:

استفاده از کمپرس آب سرد

به منظور درمان سردرد میگرنی می‌توانید یک کمپرس آب سرد را روی پیشانی خود قرار دهید، اگر کمپرس آب سرد در منزل ندارید، می‌توانید مکعب‌های یخ را داخل یک حوله قرار دهید، سپس حوله را ۱۵ دقیقه روی پیشانی بگذارید، ۱۵ دقیقه استراحت کنید و دوباره آن را روی پیشانی قرار دهید تا درمان شوید. دوش آب سرد نیز می‌تواند سردردهای میگرنی را درمان کند.

خواب کافی

یک راه حل سریع برای برطرف کردن سردرد، خوابیدن است. گاهی اوقات کم‌خوابی باعث سردرد شدید می‏‌شود؛ اگر در طول روز به فاصله زمانی مناسب استراحت کنید، سردرد بهبود پیدا می‌کند.

مصرف کافئین

کمبود کافئین در بدن باعث بروز سردرد می‌‎شود، بنابراین یک راه حل سریع برای برطرف کردن سردرد میگرنی مصرف نوشیدنی کافئین‌دار است. بهتر است این نوشیدنی را همان ابتدای شروع سردرد بنوشید. البته در مصرف چای و قهوه زیاده‌روی نکنید، زیرا مصرف کافئین بیش از حد نیز باعث بروز سردرد می‌شود.

نوشیدن آب

یکی از دلایل بروز سردرد میگرنی، کم آبی بدن است. زمانی که دچار این نوع سردرد می‌شوید، به جای خوردن دارو، بهتر است چند لیوان آب و مایعات بنوشید سپس پیاده‌روی کنید. این کار باعث درمان سریع سردرد شدید می‌شود.

استفاده از نور کم

اگر از نورهای شدید استفاده می‌کنید، خطر بروز سردرد میگرنی افزایش پیدا می‌کند. حتی زمانی که صفحه کامپیوتر یا گوشی بیش از حد روشن باشد، سردرد شما تشدید می‌شود. در صورتی که مستعد این نوع سردرد شده‌اید، حتماً در روزهای آفتابی از عینک استفاده کنید.

انجام دادن ورزش آرام‌بخش

حرکات کششی، یوگا و مدیتیشن به درمان سردرد میگرنی کمک شایانی می‌کند. در صورتی که سردرد به دلیل اسپاسم عضلانی در قسمت گردن باشد، با انجام حرکات نرم ورزشی می‌توانید این بیماری را درمان کنید. در صورتی که اسپاسم بدن بیش از حد باشد، باید به پزشک مراجعه کنید. البته با ماساژ دادن قسمت شقیقه و گردن می‌توانید سردرد خود را درمان کنید.

مصرف زنجبیل

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که مصرف زنجبیل می‌تواند مانند یک داروی مسکن برای درمان سردرد میگرنی مفید باشد. به نظر می‌رسد که میزان تاثیر آن به اندازه داروهای تجویز شده بیماری میگرن است.

کد خبر 665256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.