معرفی بلیت حمل‌ونقل سراسری در اسلوونی

اسلوونی با الگوبرداری از بلیت حمل‌ونقل عمومی آلمان، نوعی بلیت سراسری برای کل ناوگان حمل‌ونقل بین شهری خود معرفی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به نظر می‌رسد نمونه بلیت حمل‌ونقل پیشگام آلمان در حال گسترش در سراسر اروپا است. این بلیت مقرون‌به‌صرفه که با اعتبار ماهانه ۴۹ یورو در اختیار ساکنان آلمان قرار می‌گیرد، گذرنامه‌ای است که امکان تردد با تمام ناوگان حمل‌ونقل ریلی و اتوبوس‌ها را برای سفرهای درون و بین شهری آن‌ها فراهم می‌آورد و در سراسر اروپا مورد استقبال ویژه‌ای قرار گرفته است.

اسلوونی با الگوبرداری از این طرح آلمان در نظر دارد از یکم ژوئن سال جاری یک گذرنامه حمل‌ونقل عمومی را برای سراسر کشور معرفی کند که به کاربرانش اجازه می‌دهد به تمام حالت‌های حمل‌ونقل بین‌شهری دسترسی داشته باشند. استفاده از این گذرنامه در حال حاضر برای ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری غیرفعال است، اما بنا بر ادعای وزارت محیط زیست کشور تا پایان سال به‌طور یکپارچه فعال خواهد شد و در تمام انواع جابه‌جایی‌ها قابل استفاده خواهد بود.

گذرنامه‌های اسلوونی با قیمت ماهانه ۷۰ یورو و سالانه ۵۶۰ یورو در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. گذرنامه‌های قابل انتقال نیز با هزینه ماهانه ۹۰ یورو و سالانه ۷۲۰ یورو در دسترس خواهد بود و انواع کوتاه‌مدت این بلیت‌های حمل‌ونقل به‌صورت یک‌روزه ۱۵ یورو، سه‌روزه ۲۰ یورو و هفتگی ۳۵ یورو صادر می‌شود. گذرنامه قابل انتقال، قابلیت استفاده شدن توسط چند نفر را دارد و در اصل می‌توان آن را از یک نفر به فرد دیگر انتقال داد. بدیهی است که گذرنامه اسلوونیایی ماهانه گران‌تر از همتایان آلمانی و مجارستانی خود (به‌ترتیب ۴۹ و ۲۵ یورو) خواهد بود، اما مزیت قابل انتقال بودن را خواهد داشت.

معرفی بلیت حمل‌ونقل سراسری در اسلوونی

اسلوونی اقدام فعلی خود را بر اساس اقدامات قبلی هم‌چون دریافت مجوز یارانه‌ای سالانه در سراسر کشور برای دانش‌آموزان به استثنای اتوبوس‌های درون‌شهری پایه‌ریزی کرده است که در آن کودکان شش تا ۱۵ ساله در صورتی که کارت یارانه‌ای نداشته باشند از ۵۰ درصد تخفیف روی تمام بلیط‌ها برخوردار خواهند شد. این کشور تأکید کرد که به‌زودی حمل‌ونقل درون‌شهری را نیز به استراتژی جدید بلیت حمل‌ونقل یکپارچه خود خواهد افزود.

اسلوونی با صدور این بیانیه، پس از لوکزامبورگ، آلمان و مجارستان به چهارمین کشور اروپایی تبدیل خواهد شد که در تلاش برای ترویج حمل‌ونقل عمومی در میان مردم به‌عنوان جایگزینی بهتر برای خودروهای شخصی، این سیستم تردد را به یک سیاست دولتی تبدیل می‌کند.

کد خبر 661697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.