ورزش چگونه باعث بهبود سلامت مغز می‌شود؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ورزش می‌تواند به صورت مستقیم با تقویت رشد نورون‌های عصبی هیپوکامپ به بهبود سلامت مغز کمک کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی تأثیر ورزش بر سلامت مغز مطالعه جدیدی انجام دادند. یافته‌های به دست آمده نشان می‌دهد که چگونه سیگنال‌های شیمیایی ناشی از انقباض ماهیچه‌ها به رشد و تنظیم شبکه‌های مغزی کمک می‌کند، در عین حال به روش‌هایی برای بهبود سلامت مغز از طریق ورزش اشاره می‌کند.

به گفته پژوهشگران زمانی که عضلات هنگام ورزش منقبض می‌شوند، ترکیبات مختلفی وارد جریان خون می‌شود، این ترکیبات می‌تواند به قسمت‌های مختلف بدن از جمله مغز منتقل شود. در این پژوهش، نحوه تأثیر ورزش بر قسمت خاصی از مغز به نام هیپوکامپ مورد بررسی قرار گرفت.

هیپوکامپ قسمت مهمی از مغز برای یادگیری، حافظه و سلامت شناختی است. نتایج بررسی‌ها و آزمایش‌های انجام شده روی موش‌ها نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض سیگنال‌های شیمیایی صادر شده از سلول‌های ماهیچه در حال انقباض، باعث می‌شود نورون‌های هیپوکامپ سیگنال‌های الکتریکی بزرگ‌تر و مکرری تولید کنند که نشانه‌ای از رشد و سلامت مغز خواهد بود.

محققان معتقدند که درک ارتباط شیمیایی بین انقباض عضلانی، رشد و تنظیم نورون‌های هیپوکامپ اولین قدم برای فهم چگونگی تأثیر ورزش بر بهبود سلامت مغز است. نتایج مطالعاتی از این قبیل می‌تواند به توسعه برنامه‌های ورزشی مؤثرتر برای درمان اختلالات شناختی مانند آلزایمر کمک کند.

نتایج این مطالعه در مجله Neuroscience منتشر شده است.

کد خبر 661192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.