روش‌هایی که به بهبود علائم آلرژی کمک می‌کند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که پیروی کردن از یک رژیم غذایی سالم، ورزش کردن و داشتن خواب کافی می‌تواند باعث بهبود علائم آلرژی شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همان‌گونه که مشخص است عوامل زیادی باعث بروز آلرژی می‌شود. برای نمونه، سابقه خانوادگی آلرژی، درماتیت آتوپیک و آسم می‌تواند فرد را مستعد ابتلاء به آلرژی کند. نداشتن فعالیت بدنی، چاقی و اضافه وزن و پیروی کردن از رژیم غذایی نامناسب باعث وخیم‌تر شدن علائم آلرژی می‌شود. همچنین، قرار گرفتن در معرض دود دست دوم و آلودگی هوا نیز می‌تواند فرد را در برابر آلرژی آسیب‌پذیرتر کند.

با انجام دادن چندین اقدام ساده می‌توان به تسکین علائم آلرژی کمک شایانی کرد. توصیه شده است افراد برای از بین بردن آلرژن‌های موجود روی مو و بدن خود، پایان روز دوش بگیرند و لباس‌هایی که در محیط بیرون از منزل پوشیده بودند را بلافاصله بشویند. همچنین، لازم است افراد قبل از خواب بینی خود را با محلول آب نمک بشویند یا از استروئیدهای موضعی بینی بدون نسخه استفاده کنند.

مصرف آنتی‌هیستامین‌ها نیز به تسکین علائم مربوط به آلرژی کمک زیادی می‌کندو قطره‌های چشمی آنتی‌هیستامین بدون نسخه نیز در این زمینه مؤثر است. پیروی کردن از یک رژیم غذایی سالم، ورزش کردن و داشتن خواب کافی می‌تواند باعث بهبود علائم آلرژی شود. در صورتی که با رعایت نکات یادشده، همچنان از علائم آلرژی رنج می‌برید، به پزشک مراجعه کنید.

ترجمه از: پگاه بهادران، خبرنگار ایمنا

کد خبر 655223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.