مصرف این مواد غذایی آلرژی بهاری را کنترل می‌کند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف باتربر، چای سبز، غذاهای تند و سیر به بهبود علائم آلرژی بهاری کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آلرژی بهاری افراد زیادی در سراسر دنیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد، برخی افراد به منظور تسکین علائم مربوط به آن از دارو استفاده می‌کنند، در حالی که برخی دیگر از روش‌های طبیعی بهره‌مند می‌شوند. آلرژی بهاری باعث بروز علائمی مانند آبریزش بینی، عطسه، خارش بینی و گرفتگی بینی می‌شود.

نتایج چندین مطالعه علمی نشان می‌دهد که گیاهی به نام باتربر (butterbur) می‌تواند به بهبود علائم آلرژی بهاری کمک کند، زیرا یک آنتی‌هیستامین قوی است و برخلاف دیگر داروهای آلرژی بدون نسخه، باعث بروز خواب‌آلودگی نمی‎‌شود. چای سبز نیز حاوی ماده‌ای است که می‌تواند بعضی از واکنش‌های آلرژیک در بدن را مسدود کند. مصرف این نوشیدنی باعث کاهش عطسه و خارش چشم می‌شود.

به گفته متخصصان، غذاهای تند مانند فلفل قرمز نیز در این زمینه تاثیرگذار است، زیرا حاوی کپسایسین است و باعث کاهش گرفتگی بینی می‌شود. همچنین، آلیسین موجود در سیر یک ضدالتهاب است که قادر است تورم و التهاب را کاهش دهد.

توصیه شده است که به منظور کاهش تاثیر آلرژن‌ها یا مواد حساسیت‌زا، در محیط بیرون از منزل از ماسک، کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید. پس از بازگشتن به منزل نیز لباس‌های خود را عوض کنید و به منظور پاک کردن آلرژن‌ها از روی پوست دوش بگیرید.

کد خبر 653886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.