تفاوت بین آلرژی و کرونای امیکرون چیست؟

دوره نهفتگی دو بیماری کرونای امیکرون و آلرژی ممکن است متفاوت باشد به طوری که واکنش‌های ناشی از آلرژی در عرض چند ثانیه یا چند دقیقه پس از قرار گرفتن در معرض آلرژن رخ می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس کرونا از زمان شیوع غیرقابل پیش‌بینی بوده به طوری که سویه دلتا خطرناک‌ترین نوع بوده است، اما سویه امیکرون باعث بروز علائم خفیف‌تر و قابل کنترل‌تر شده است. با این وجود، جهش‌های مداوم و ظهور زیرسویه‌های جدید باعث شده است افراد زیادی درگیر بیماری کرونا شوند. اخیراً مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) زیرسویه‌های BA.4 و BA.5 را به عنوان سویه‌های غالب در ایالات متحده آمریکا معرفی کرده است. بسیاری از کشورهای دیگر نیز در مورد شیوع این دو زیرسویه ابراز نگرانی کرده‌اند. با وجود اینکه علائم ناشی از این دو زیرسویه خفیف‌تر است، اما میزان شیوع بیماری به میزان قابل توجهی افزایش یافته و افراد زیادی را درگیر کرده است. متخصصان اعلام کرده‌اند که علائم سویه امیکرون با دیگر مشکلات تنفسی مانند آلرژی هم‌پوشانی دارد.

شباهت کرونا امیکرون و آلرژی چیست؟

از زمان شیوع سویه امیکرون، علائم بیماری کرونا تغییر کرده است به طوری که بیماری ناشی از امیکرون خفیف‌تر است. در حالی که سویه دلتا دستگاه تنفسی تحتانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، سویه امیکرون به دستگاه تنفسی فوقانی حمله می‌کند و باعث بروز علائمی مانند گلودرد، آبریزش بینی، عطسه، سردرد، درد عضلانی و تب می‌شود. افرادی که از آلرژی رنج می‌برند نیز درگیر علائم ذکر شده می‌شوند.

تفاوت بین کرونا امیکرون و آلرژی چیست؟

دوره نهفتگی دو بیماری کرونا امیکرون و آلرژی ممکن است متفاوت باشد به طوری که واکنش‌های ناشی از آلرژی در عرض چند ثانیه یا چند دقیقه پس از قرار گرفتن در معرض آلرژن رخ می‌دهد و با توجه به مدت زمانی که با محرک آلرژن در تماس هستید، می‌تواند از چند روز تا چند ماه ادامه داشته باشد. متخصصان اعلام کرده‌اند که دوره نهفتگی کرونا امیکرون تقریباً دو تا چهار روز است و به طور کلی کوتاه‌تر از سویه‌های قبلی است.

علائم خاص بیماری کرونا چیست؟

گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که تب یکی از علائم رایج بیماری کووید -۱۹ است؛ افزایش دمای بدن به این معنا است که بدن در تلاش است با عفونت‌ها مبارزه کند. یکی دیگر از علائم بیماری کووید -۱۹ که آن را از دیگر بیماری‌های تنفسی متمایز کند. از دست دادن حس بویایی و چشایی است البته ممکن است افراد مبتلا به آلرژی به دلیل گرفتگی بینی کاهش حس بویایی را احساس کنند، اما به اندازه کرونا شدید و طولانی مدت نیست.

بهترین روش برای تشخیص آلرژی یا بیماری کرونا چیست؟

اگر سابقه آلرژی دارید و مستعد ابتلاء به آلرژی هستید، در صورت بروز علائم مربوطه می‌توانید آن را به آسانی تشخیص دهید. همچنین برخی افراد در یک فصل خاص از سال دچار آلرژی می‌شوند. بهترین و مؤثرترین روش برای تشخیص بیماری کرونا از آلرژی، انجام دادن تست کرونا است. انجام دادن یک آزمایش آنتی‌ژن یا RT PCR می‌تواند تشخیص دهد که فرد درگیر ویروس کرونا شده است یا خیر؟

چگونه می‌توان خطر ابتلاء به آلرژی یا بیماری کرونا را کاهش داد؟

لازم است افراد به منظور پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ از ماسک استفاده کنند، فاصله اجتماعی خود از دیگران را حفظ کنند، دست‌های خود را به صورت مکرر بشویند و واکسن کرونا و دوزهای تقویت‌کننده آن را نیز به موقع دریافت کنند. در مورد آلرژی نیز لازم است افراد هنگام بیرون رفتن از منزل صورت خود را بپوشانند، قبل از رفتن به رختخواب حمام کنند، از ماسک استفاده کنند تا ورود آلرژن‌ها به بدن محدود شود و از انجام دادن فعالیت‌های خارج از منزل نیز دوری کنند.

کد خبر 589665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.