از اعتراف به قتل همسر تا گروگان‌گیری در بیمارستان اهواز

اعتراف به قتل همسر، کشف راز قتل پیرمرد گمشده، قتل پسر جوان در درگیری، گروگان‌گیری در بیمارستان اهواز و درگیری مسلحانه با قاچاقچیان در مرز را در بسته خبر حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسیدگی به این پرونده از شهریورماه سال ۱۴۰۱ به دنبال پیدا شدن جسد مرد ۵۵ ساله‌ای پشت فرمان تاکسی خود در حوالی فرودگاه امام خمینی آغاز شد. شواهد نشان می‌داد این مرد پشت فرمان خودرو با شلیک دو گلوله به قتل رسیده است.

در این میان زن جوانی به نام میترا به پلیس آگاهی رفت و از ناپدید شدن همسر ۵۵ ساله خود به نام اکبر خبر داد. مشخصاتی که این زن از همسرش ارائه داد با مشخصات جسد کشف شده در حاشیه فرودگاه مطابقت داشت و به این ترتیب این زن جسد همسرش را شناسایی کرد.

با مشخص شدن هویت قربانی، مأموران به تحقیقات از آشنایان اکبر پرداختند. میترا درباره رابطه خود با اکبر گفت: ما مشکل خاصی با هم نداشتیم و گاهی مانند سایر زوج‌ها اختلافات کوچکی داشتیم که حل می‌شد.

در تحقیقات انجام شده، مأموران به اختلافات دنباله‌دار اکبر و همسرش پی بردند و دریافتند میترا و اکبر سال‌ها است که باهم اختلاف دارند و چند باری هم کارشان به دادگاه خانواده کشیده شده است. با افشای این ماجرا، مأموران در گام دیگری از تحقیقات به بررسی دوربین‌های مداربسته محل و مسیرهای منتهی به کشف جسد پرداختند.

مأموران در تحقیقات خود پی بردند یک زن که ماسک بر صورت داشت و از نظر جثه به میترا شبیه بوده، پس از قتل از خودرو قربانی پیاده شده و گریخته است. با کشف این سرنخ میترا تحت بازجویی قرار گرفت و به ناچار به قتل شوهرش اعتراف کرد.

وی گفت: اکبر مرد بداخلاقی بود. او سر هر موضوعی با من دعوا راه می‌انداخت. من از زندگی با او خسته شده بودم اما این شرایط را به خاطر دو دخترم تحمل می‌کردم تا اینکه بالاخره به فکر طلاق افتادم.

من دادخواست طلاق دادم و به اکبر گفتم قصد جدایی دارم اما او به شدت مرا کتک زد و با تهدید مرا از جدایی منصرف کرد. او قول داد رفتارهایش را اصلاح می‌کند اما اوضاع بدتر شد. او حتی چند بار مرا تهدید به قتل کرده بود تا اینکه از طریق یکی از دوستانم با فروشنده اسلحه آشنا شدم و یک سلاح به قیمت ۱۱ میلیون تومان از او خریدم.

آن شب قرار بود اکبر بسته‌ای را به دوستش برساند. من همراه او سوار ماشین شدم و از او خواستم تا به حوالی فرودگاه امام خمینی برود. هوا تاریک بود، در یک لحظه کلت را از کیفم بیرون آوردم و به او شلیک کردم.

با اعترافات این زن و بازسازی صحنه جرم، پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا به جرم وی رسیدگی شود اما در این میان دو دختر قربانی که تنها ولی‌دم بودند، بدون قید و شرط از قصاص گذشتند.

به این ترتیب پرونده زن جوان از قصاص رهایی یافت. قرار است میترا به زودی از جنبه عمومی جرم و طبق ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی از خود دفاع کند و با اعلام گذشت از سوی تنها اولیای‌دم مقتول، متهم به زودی از جنبه عمومی جرم محاکمه می‌شود.

کشف راز قتل پیرمرد گمشده

هشتم بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱، زن سالخورده‌ای به کلانتری ۱۳۹ مرزداران مراجعه کرد و هنگامی که مقابل افسر نگهبان قرار گرفت، گفت: همسرم نگهبان یک شرکت نفتی در خیابان دادمان است و طبق روال، هر روز با پای پیاده به محل کار خود می‌رفت اما امروز به خانه بازنگشته است.

پس از ثبت شکایت و با توجه به احتمال وقوع جنایت، تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی وارد عمل شدند و با تحقیقات محلی پی بردند، مرد سالخورده در روز هشتم بهمن‌ماه، به محل کار خود مراجعه نکرده است و همین سرنخ کافی بود تا کارآگاهان جنایی برای بررسی مسیر تردد مرد گمشده از مرزداران تا خیابان دادمان دست به کار شوند.

کارآگاهان در جریان بررسی تردد مسیر مورد نظر، لنگه کفش مرد گمشده را در نزدیکی یک پارک در محله ایوانکی پیدا کردند و در آنجا با یک مرد ضایعات جمع‌کن مواجه شدند که به شدت ترسیده بود و قصد داشت محل را ترک کند.

کارآگاهان در نخستین‌گام مرد ضایعات جمع‌کن را مورد تحقیق قرار دادند و با اظهارات ضد و نقیض او در این رابطه، با لنگه کفش پیدا شده مواجه شدند که همین موضوع شک تیم جنایی را برانگیخت و باعث دستگیری مرد ضایعات جمع‌کن شد.

تجسس‌ها ادامه داشت تا اینکه چندی بعد جسد یک پیرمرد در حوالی اتوبان آزادگان توسط خودروهای عبوری کشف شد و هنگامی که تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی برای بررسی‌های اولیه راهی محل حادثه شدند، پی بردند مقتول همان پیرمرد گمشده است.

در ادامه تحقیقات مرد ضایعات جمع‌کن که متوجه به قتل رسیدن پیرمرد شده بود، پرده از راز جنایت برداشت و به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی گفت: روز حادثه پیرمرد را دیدم که مشغول پیاده‌روی است اما ناگهان دو مرد جوان جلوی او را گرفتند و با تهدید چاقو پیرمرد را سوار بر خودروی خود کردند؛ دو مرد جوان پس از اینکه متوجه شدند ماجرا را دیده‌ام به سمت من آمدند با چاقو تهدیدم کردند که موضوع را به پلیس گزارش نکنم.

کارآگاهان جنایی اداره دهم پلیس آگاهی پس از کشف این سرنخ مهم در پرونده، با اقدامات اطلاعاتی هویت یکی از متهمان را شناسایی کردند و در ادامه موفق به دستگیری او در یک عملیات ضربتی شدند.

متهم پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی منکر هرگونه درگیری با پیرمرد و ارتباط با متهم دیگر پرونده شد اما تحقیقات تخصصی حکایت از آن داشت او زمان حادثه در خیابان مورد نظر بوده است. با دستور بازپرس پرونده، جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و متهمان برای روشن شدن زوایای پنهان در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

قتل پسر جوان در درگیری

سرهنگ عباس علی‌یاری؛ فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان، اظهار کرد: در یک درگیری جمعی که طرفین از سلاح سرد استفاده کردند، چهار نفر مجروح و به بیمارستان آبپخش شهرستان دشتستان منتقل شدند و یکی از آنها که تبعه افغانستان بود، بر اثر شدت جراحات وارده جان باخت.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع و تعداد بالای مظنونان این پرونده، افزون بر تیم جنایی پلیس آگاهی، سایر مأموران انتظامی نیز به محل درگیری اعزام و متهمان با دستور مقام قضائی دستگیر شدند. با تحقیقات انجام شده و مواجهه حضوری این متهمان، دو نفر از آنها به عنوان عوامل اصلی قتل شناسایی شدند و به بزه انتسابی مبنی بر درگیری و ضرب و جرح با چاقو اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان اضافه کرد: پس از کشف آلت قتاله به کار رفته در این قتل، دو متهم روانه زندان شدند و در اعترافات فردی، انگیزه خود از این جنایت را درگیری خیابانی و لحظه‌ای اعلام کردند.

گروگان‌گیری در بیمارستان اهواز

به گفته روابط عمومی بیمارستان گلستان اهواز، صبح امروز _شنبه بیست‌وششم فروردین‌ماه_ یک بیمار زندانی دارای اختلال شخصیتی که در اورژانس اعصاب و روان این مرکز بستری بود، با شکستن شیشه پنجره و استفاده از آن به عنوان سلاح، اقدام به ضرب و جرح و متعاقب آن گروگان‌گیری دو دانشجوی پرستاری و یک رزیدنت روان‌پزشکی در یکی از اتاق‌های این بخش کرد.

با دخالت نیروهای حراست بیمارستان گلستان دو نفر از گروگان‌ها آزاد شدند و در این بین یکی از دانشجویان پرستاری هنوز در معرض آسیب قرار داشت که پس از حضور مدیر بیمارستان در محل با مذاکره و روانکاوی این بیمار، او را به آزاد کردن آخرین گروگان ترغیب کرد. حال عمومی دو نفر از نیروهای حراست که در جریان این گروگان‌گیری، آسیب دیده بودند، خوب است.

درگیری مسلحانه با قاچاقچیان در مرز

سردار احمدعلی گودرزی؛ فرمانده مرزبانی فراجا، اظهار کرد: در راستای کنترل و مراقبت از مرزها و برخورد قاطع با هرگونه قاچاق موادمخدر در طول نوار مرزی، مرزداران استان سیستان و بلوچستان در هنگ مرزی سراوان توانستند با اشراف اطلاعاتی و رصد تحرکات در مناطق مرزی، به سرنخ‌هایی از قصد قاچاقچیان برای ورود محموله موادمخدر به داخل کشور دست پیدا کنند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، انهدام این باند قاچاق مواد افیونی را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: مرزبانان با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، مسیرهای احتمالی تردد قاچاقچیان و زمان برنامه‌ریزی شده برای انتقال محموله موادمخدر به عمق کشور را پیش‌بینی کردند و در قالب چندین تیم پوششی و عملیاتی با اجرای کمین هدف‌مند، منطقه مورد نظر را تحت کنترل خود قرار دادند و با هدایت عملیاتی و پشتیبانی اطلاعاتی فرماندهی مرزبانی استان توانستند محموله موادمخدر را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی فراجا ادامه داد: سوداگران مرگ به محض مشاهده مأموران، اقدام به تیراندازی کردند و مرزبانان نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب مقابله به مثل کردند. به علت حجم بالای آتش مرزبانان، قاچاقچیان تاب مقابله را نداشتند و با برجا گذاشتن محموله موادمخدر اقدام به فرار کردند.

وی خاطرنشان کرد: مرزداران هنگ مرزی سراوان در یک عملیات موفق شدند ضمن توقیف یک دستگاه خودرو تویوتا و دستگیری یک قاچاقچی، دو دستگاه وسایل ارتباطی قاچاقچیان را نیز کشف و ضبط کنند. آنها همچنین در عملیات جداگانه دیگری موفق به کشف و مهار ۹ رأس دواب حامل موادمخدر، شامل ۶۸۹ کیلوگرم تریاک و۱۲۰ کیلوگرم حشیش شدند.

کد خبر 654899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.