رژیم‌ غذایی گیاه‌خواری چه تاثیری بر عملکرد بدن‌سازان دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بدن‌سازان همه‌چیزخوار در دوره حجم‌گیری و کات، پروتئین مورد نیاز بدن خود را تامین می‌کنند درحالی‌که گیاه‌خواران، تنها در مرحله حجم‌گیری به سطح پروتئین توصیه شده دست می‌یابند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر رژیم غذایی گیاهخواری بر عملکرد بدن‌سازان، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل به این هدف، ۱۸ بدن‌ساز را که برای شش سال بدن‌سازی تمرین کرده بودند و هشت ساعت در هفته تمرین می‌کردند، مورد ارزیابی قرار دادند. افراد شرکت‌کننده در مطالعه به دو گروه تقسیم شدند، گروه نخست از همه گروه‌های غذایی استفاده می‌کردند درحالی‌که گروه دیگر منابع گیاهی مصرف می‌کردند.

از شرکت‌کنندگان درخواست شده بود به یک پرسش‌نامه آنلاین درباره سال‌های تمرین و مسابقه، نوع رژیم غذایی و ساعت‌های تمرین در طول هفته پاسخ دهند. این افراد باید غذای مصرفی خود را در یک دفترچه در هر دو دوره حجم‌گیری و کات ثبت می‌کردند. این داده‌ها در طی دو مرحله به فاصله دو ماه جمع‌آوری شد.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بدن‌سازان همه‌چیزخوار در دوره حجم‌گیری و کات پروتئین مورد نیاز بدن خود را تأمین کردند در حالی که گیاه‌خواران تنها در مرحله حجم‌گیری به سطح پروتئین توصیه شده دست پیدا کردند.

محققان به این نتیجه رسیدند که بدن‌سازان گیاه‌خوار باید برای تأمین نیاز پروتئین بدن خود، با متخصصان تغذیه مشورت کنند تا بتوانند توده عضلانی خود را حفظ کند. لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه انجام و مشخص شود گیاه‌خواران باید برای دستیابی به پروتئین مورد نیاز بدن خود چه اقدامی انجام دهند.

نتایج این مطالعه در مجله بین‌المللی Environmental Research and Public Health منتشر شده است.

کد خبر 649079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.