غذاهایی که به بهبود سلامت قلب کمک می‌کند

مصرف غذاهایی مانند روغن زیتون، کوینو، لوبیا سیاه، گردو و ماهی سالمون به حفظ سلامت قلب کمک شایانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از فواید حفظ سلامت قلب، کاهش خطر ابتلاء به بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی، سکته قلبی و حتی زوال عقل است؛ بنابراین مصرف غذاهای سالم اقدامی قابل‌توجه در زمینه حفظ سلامت قلب است.

انجمن قلب آمریکا (AHA) اعلام کرده است که مصرف غذاهایی مانند سبزیجات با برگ سبز تیره، غلات کامل، ماهی، آجیل، روغن‌های گیاهی، میوه، گوشت کم‌چرب و حبوبات به بهبود عملکرد قلب کمک شایانی می‌کند. در ادامه به بررسی تعدادی از غذاهای مفید برای قلب می‌پردازیم:

روغن زیتون

انجمن قلب آمریکا (AHA) اعلام کرده که روغن زیتون حاوی مقدار زیادی چربی غیراشباع است که برای قلب بسیار مفید است، همچنین مصرف این نوع روغن به کاهش کلسترول بد (LDL) و افزایش کلسترول خوب (HDL) کمک می‌کند. بنابراین توصیه می‌‎شود که روزانه بین یک تا سه قاشق غذاخوری روغن زیتون مصرف کنید.

کوینو

به گفته مؤسسه ملی سلامت ایالات متحده (NIH)، کوینو یک غلات سرشار از فیبر و بدون گلوتن بوده که حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدآمینه‌های ضروری است. آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدآمینه‌ها به محافظت و ترمیم سلول‌ها و کاهش خطر بیماری‌های قلبی‌وعروقی کمک می‌کند؛ همچنین فیبر موجود در آن باعث کاهش کلسترول و فشار خون می‌شود. نتایج یک مطالعه انجام شده در این زمینه نیز نشان می‌دهد که مصرف کوینو وزن بدن، سطح کلسترول بد (LDL) و چندین عامل اصلی خطر بیماری قلبی‌وعروقی را کاهش می‌دهد. انجمن قلب آمریکا (AHA) مصرف حداقل یه وعده غلات کامل مانند کوینو را توصیه می‌کند.

لوبیا سیاه

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده که لوبیا سیاه سرشار از فیبر است که به حفظ سطح کلسترول سالم کمک می‌کند و خطر بروز بیماری‌های قلبی‌وعروقی را کاهش می‌دهد. این ماده غذایی سرشار از پروتئین است و از آن به عنوان یک ابرغذا یاد می‌شود. متخصصان مصرف یک تا سه فنجان لوبیا را در هفته توصیه می‌کنند.

گردو

گردو حاوی مقدار زیادی اسید آلفا لینولنیک است که در بدن به انواع خاصی از اسیدهای چرب امگا سه تبدیل می‌شود. اسیدهای چرب امگا سه نیز به روش‌های مختلفی ازجمله کاهش چربی‌های تری‌گلیسیرید در بدن به محافظت از سلامت قلب کمک می‌کند. نتایج مطالعه‌ای که اخیراً در مجله American College of Cardiology منتشر شده است، نشان می‌دهد که مصرف منظم گردو به مدت دو سال یک نشانگر التهابی کلیدی مرتبط با بیماری عروق کرونر قلب را کاهش می‌دهد. البته ازآنجاکه گردو کالری زیادی دارد، سعی کنید در هفته کمتر از یک فنجان از آن را مصرف کنید.

ماهی سالمون

ماهی سالمون نه تنها حاوی اسیدهای چرب امگا سه برای حفظ سلامت قلب است، بلکه دارای مقدار زیادی ویتامین B6 بوده که به حفظ تعادل اسید آمینه‌ای به نام هموسیستئین نیز کمک می‌کند. ماهی سالمون حاوی چربی اشباع شده کمی است و سازمان قلب آمریکا (AHA) اعلام کرده که مصرف دو وعده از این ماده غذایی برای کاهش خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی‌وعروقی و سرطان بسیار مفید است.

کد خبر 642235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.