افزایش پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در منچستر  با طرح سفر فعال

شورای شهر منچستر برنامه بلندپروازانه خود را برای ترویج سفرهای فعال منتشر کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر منچستر در نظر دارد با هدف افزایش چشمگیر تعداد افرادی که در سراسر شهر از گزینه‌های سفر فعال استفاده می‌کنند، یک استراتژی جسورانه و بلندپروازانه ارائه دهد. برنامه شورا این است که همه شهروندان منچستر به‌عنوان بخشی از زندگی روزمره خود، برای تردد به مدرسه، محل کار، مراکز خرید و معاشرت با دوستان و آشنایان خود، بتوانند در امنیت کامل و با آسایش، شادمانی و رضایت از گزینه‌های پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری بهره‌مند شوند.

شورای شهر به این ترتیب در حال توسعه استراتژی سفر فعال منچستر و برنامه سرمایه‌گذاری (MATSIP) برای دستیابی به این هدف است و قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ پیاده‌روی را به انتخابی طبیعی برای سفرهای کوتاه تبدیل و دوچرخه‌سواری را در شهر دو برابر کند.

شورای شهر منچستر از کاهش سرعت پیش‌فرض در شهر به ۲۰ مایل در ساعت، کاهش محدودیت‌های سرعت ۴۰ مایلی فعلی به ۳۰ مایل در ساعت، ایجاد یک خیابان مدرسه در هر بخش، توانمندسازی حداقل ۷۰ درصد از مدارس ابتدایی و ۴۰ درصد از دبیرستان‌ها برای انتخاب پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری به‌عنوان گزینه‌های حمل‌ونقل تا سال ۲۰۲۸ و رفع تمام موانع موجود برای جلوگیری از دسترسی به مسیرهای غیراستاندارد دوچرخه‌سواری تا سال ۲۰۲۴، به‌عنوان بخش‌های کلیدی استراتژی بلندپروازانه خود برای ایجاد یک شبکه سفر فعال فراگیر و قابل دسترس نام برد.

افزایش پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در منچستر  با طرح سفر فعال

شورا تأکید کرد این استراتژی دربردارنده مزایای قابل‌توجهی در طیف وسیعی از حوزه‌ها از جمله سلامت عمومی، هوای پاک و کربن‌صفر شدن است و بهبود دسترسی به مرکز شهر، مراکز منطقه‌ای، پارک‌ها و سایر مقاصد کلیدی، امکان دسترسی ایمن به مدارس و دانشکده‌ها، بهبود سلامت و تندرستی در سطح شهر و رسیدگی عادلانه به نابرابری‌های حمل‌ونقل در سراسر شهر را به‌دنبال دارد.

شورای شهر خاطرنشان کرد که در حال حاضر یکی از مهم‌ترین موانع موجود بر سر راه پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در شهر، سرعت و حجم ترافیک است. موانع بعدی نیز سختی عبور از جاده‌ها و تقاطع‌های شلوغ و وضعیت فیزیکی نامناسب پیاده‌روها عنوان شده است که شورا در نظر دارد با بررسی راهکارهای ارائه‌شده برای رفع این مشکلات در جلسه بعدی اعضای خود، به رفع هر چه سریع‌تر موانع بپردازد.

شورای شهر منچستر این اقدام خود را برداشتن گامی در راستای حصول اطمینان از ایمن‌تر شدن جاده‌ها و مقابله با آلودگی هوا معرفی کرد.

افزایش پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در منچستر  با طرح سفر فعال

کد خبر 642012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.