فعالیت بیش از ۲۱ مدرسه قرآنی شبانه‌روزی در کشور

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گفت: تعداد مدارس قرآنی (تربیت حافظان قرآن حین تحصیل) مؤسسات قرآنی، بیش از ۲۱ مدرسه شبانه‌روزی است.

به گزارش ایمنا، محمد انجم‌شعاع در پنجاه و نهمین جلسه کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور که با حضور وزیر آموزش و پرورش و اکثریت اعضا در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد، افزود: در حال حاضر بیش از سه هزار و ۳۰۰ مؤسسه قرآنی در کشور وجود دارد. همچنین هزار شعبه نیز مؤسسات قرآنی در سطح کشور دارند.

وی ادامه داد: ۴۵۰ مهدکودک قرآنی در سطح کشور از سوی مؤسسات قرآنی فعال است و تعداد مدارس قرآنی (تربیت حافظان قرآن حین تحصیل) مؤسسات قرآنی، بالغ بر ۲۱ مدرسه شبانه‌روزی است. البته این تعداد به همراه بیش از پنج هزار خانه قرآنی در سراسر کشور است که عمده فعالیتشان آموزش عمومی قرآن (منهای مدارس تخصص قرآن) است.

انجم‌شعاع تصریح کرد: ۹۷ درصد مؤسسات برای آموزش عمومی قرآن کار می‌کنند و حدود ۷۳ درصد مخاطبان مؤسسات، مخاطبان آموزش و پرورش یعنی دانش‌آموزان و والدین آن‌ها هستند.

وی افزود: در گزارش‌های سال گذشته با ۹۸۰ هزار نفر در حوزه آموزش عمومی قرآن کار شده است. همچنین ۴۲۰ هزار نفر از حوزه حفظ عمومی قرآن مؤسسات بهره‌مند شده‌اند و ۱۲ هزار قرآن‌آموز در حوزه تخصصی تربیت کرده‌ایم.

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گفت: مؤسسات قرآنی بیشترین ارتباط با دانش‌آموزان و والدین دانش‌آموزان دارند یعنی عملاً ما در ساختار آموزش و پرورش نیسیتم، اما با مخاطبان شما در ارتباط هستیم. تا امروز مؤسسات قرآنی با تبره‌ات مردمی توانستند آموزش عمومی و تخصصی قرآن را جلو ببرند.

وی با اشاره به بهره‌مندی از ظرفیت مؤسسات قرآنی در اجرای طرح «اتقان» و تأمین مربیان دارالقرآن‌های آموزش و پرورش، اظهار کرد: چه بهتر است مشکل مکان مؤسسات قرآنی با بهره‌مندی از فضای آموزشی مدارس در نوبت دوم رفع شود.

انجم‌شعاع به فعال کردن دارالقرآن‌های غیرفعال و یا نیمه فعال آموزش و پرورش در روزهای آینده نیز اشاره کرد.

نخستین دستور پنجاه و نهمین نشست کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور، به «بررسی راهکارهای اجرایی اقدام چهار از راهبرد ملی پنج سند توسعه آموزش عمومی قرآن کشور (تسهیل امکان استفاده مؤسسات مردمی قرآنی از فضاها و امکانات در اختیار آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های اجرایی، برای توسعه آموزش عمومی قرآن با اولویت کارکنان دستگاه‌ها و خانواده آنان)» اختصاص داشت.

منبع: صداوسیما

کد خبر 641728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.