حمایت ویژه از نخبگان قرآنی در کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان گفت: آموزش‌های دینی و قرآنی منازل مددجویان در قالب طرح‌های فلاح و ۳۱۳ دنبال می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کریم زارع با حضور در غرفه این خبرگزاری طی هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان، اظهار کرد: مجموعه کمیته امداد، علاوه بر ارائه خدمات برای برپایی روضه‌های خانگی، آموزش‌های دینی و احکام را در منازل خانوارهای تحت پوشش در برنامه دارد.

وی افزود: در این طرح واحد فرهنگی کمیته امداد روحانیون را به منازل مددجویان می‌فرستد تا آن‌ها درس اخلاق و احکام بگویند و مروج و مبلغ معارف قرآن و عترت باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان تصریح کرد: این طرح علاوه بر اینکه یک روضه خانگی است به نوعی به اجتماعی شدن خانه‌ها و رفت و آمدهای قرآنی افراد در یک محله نیز کمک می‌کند.

کریم زارع با بیان اینکه این نهاد برنامه‌های زیادی در حوزه فرهنگی و قرآنی دارد، اظهار کرد: مددجویان تحت پوشش در مباحث حفظ، اذان، تفسیر و قرائت قرآن و حتی در مسابقات کشوری قرآن کریم فعالانه حضور دارند.

وی ادامه داد: همه فعالیت‌ها و خدمات فرهنگی کمیته امداد از زمان شیوع کرونا به مدت دو سال در فضای مجازی و بر بستر اینترنت اجرا می‌شد.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان ادامه خاطرنشان کرد: استان اصفهان تا قبل از شیوع کرونا در کشور، رتبه‌های قرآنی متعدد اول تا سوم کشوری را کسب کرده بود و هم اکنون نیز از نظر تعداد قاری، حافظ، مربی و تربیت حافظ قرآن در کشور پیشتاز است.

زارع ادامه داد: این نهاد حمایتی برنامه‌های ویژه‌ای برای حمایت از نخبگان به ویژه نخبگان قرآنی دارد و با برپایی کلاس‌ها و دوره‌های مختلف حافظان و قاریان زیادی را تربیت کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان ادامه افزود: طی دو سالی که کرونا باعث مجازی شدن فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی شده بود، جشنواره ملی قرآنی امداد با عنوان «باران وحی» در بخش‌های حفظ، اذان، تفسیر، نقاشی و مفاهیم برای گروه‌های سنی مختلف از نونهالان تا بزرگسالان برگزار شد که استان اصفهان هم توانست سه رتبه برتر در این جشنواره کسب کند.

وی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد در شهرستان‌های مختلف استان اصفهان، اظهار کرد: مناطقی از جمله سمیرم، شهرضا، نجف‌آباد، کاشان و اصفهان که دارای کانون‌های فرهنگی هستند در این بخش موفق‌تر عمل کرده‌اند.

زارع افزود: کانون‌های فعال برخی از این شهرستان‌ها همچون؛ سمیرم در دوره‌هایی با حضور رئیس کل کمیته امداد تقدیر شدند و همچنان در خدمت‌رسانی فرهنگی به جامعه هدف مؤثر و موفق هستند.

کد خبر 571919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.