٢۵ هزار بسته معیشتی تحویل نیازمندان استان خواهد شد

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: به دلیل فرا رسیدن دهه ولایت و لبیک به فرمان مقام معظم رهبری، در اواخر این هفته و اوایل هفته آینده، حدود ٢۵ هزار بسته معیشتی تحویل نیازمندان شناسایی شده توسط سامانه مهر کریمانه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ پاسدار حسن عجمی صبح امروز -سه شنبه ١۴ مردادماه- در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با اشاره به اجرای مرحله دوم کمک مومنانه اظهار کرد: از روزی که ویروس کرونا وارد این کشور شد، همه دستگاه‌های نظام پای کار آمدند و بسیج نیز نقش مؤثری را در جهت خدمت رسانی ایفا کرد. این سازمان در ابتدا کارش را با ضد عفونی معابر آغاز کرد و سپس با راه اندازی ۵٠٠ کارگاه، التهاب بازار ماسک را کاهش داد. تبدیل کردن کارگاه‌های خیاطی به کارگاه‌های تولید ماسک نیز از اقدامات دیگر بسیج است.

وی افزود: نیروهای بسیجی با ورود به عرصه غربالگری به یاری دولت شتافتند و بیش از ٩٠ درصد اجرای طرح غربالگری را دنبال کردند. سپاه پاسداران نیز با راه اندازی سامانه "مهر کریمانه" در استان اصفهان و با استفاده از ظرفیت تمامی ادارات که با خیریه‌ها ارتباط داشتند مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان زندان‌ها و بهزیستی، اطلاعات حدود ۵٩٧ هزار نفری جمع‌آوری شد که ۳۰۵ هزار نفر از آنها برای دریافت کمک، توسط معاونت اجتماعی سپاه انتخاب شدند.

پرداخت ۲۱۱۰ وام ۵ میلیونی به اصناف آسیب دیده

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان ادامه داد: مرحله اول رزمایش کمک مومنانه طبق فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شد و با حمایت نماینده ولی فقیه در استان و فرمانده سپاه صاحب‌الزمان و همچنین استاندار اصفهان ستادهای این رزمایش در ناحیه‌های مقاومت استان تشکیل شد و بلافاصله بعد از نیمه شعبان با رمز یا صاحب‌الزمان ادرکنی آغاز به کار کرد که با استفاده از اطلاعات سامانه مهر کریمانه حدود ۴٠٠ هزار بسته معیشتی تحویل مستضعفان گردید. همچنین در مرحله اول این رزمایش حدود ٢١١٠ وام ۵ میلیونی به اصناف آسیب دیده ناشی از کرونا تعلق گرفت. البته ٣٠٢٠ فقره وام ۵ میلیونی دیگر نیز برای نیازمندان استان در نظر گرفته شده که برای پرداخت آن باید از ظرفیت بانک‌ها استفاده کرد.

عجمی تاکید کرد: مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه نیز طبق فرموده رهبر انقلاب در ٢٢ تیرماه آغاز شد. سپاه پاسداران در سه بازه زمانی، مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه را انجام خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: بازه اول این رزمایش در دهه ولایت، بازه دوم در دهه اول ماه محرم و بازه سوم نیز در دهه آخر ماه صفر انجام خواهد گرفت؛ همچنین در تاریخ ٢ مرداد ماه سال جاری نیز با کمک خیرین و بسیج، ۴٠٠ جهیزیه به ارزش ٢٠ میلیارد ریال در میان نیازمندان توزیع شد.

توزیع ٢۵ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان استان

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به نحوه توزیع سراسری بسته‌های معیشتی در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه گفت: این کار در چند مرحله انجام خواهد شد. در مرحله اول به دلیل فرا رسیدن دهه ولایت و لبیک به فرمان مقام معظم رهبری، در اواخر این هفته و اوایل هفته آینده، حدود ٢۵ هزار بسته معیشتی تحویل نیازمندان شناسایی شده توسط سامانه مهر کریمانه خواهد شد.

عجمی ادامه داد: طرح اطعام علوی نیز در این هفته اجرا می‌شود. در این طرح حدود یک میلیون غذای گرم بین نیازمندان توزیع خواهد شد. طرح شیفت ایثار نیز در راستای مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه انجام خواهد شد. در این طرح، نیروهای بسیج به صورت رایگان در کارگاه‌ها و کارخانه‌های آسیب دیده از بیماری کرونا حضور پیدا کرده و بخشی از کار آن‌ها را انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: ظرفیت همکاری هیئت‌های مذهبی در استان نیز بسیار بالاست و به همین دلیل بسیج مداحان موظف شده است از این ظرفیت استفاده کند؛ زیرا امکان دارد به دلیل شیوع بیماری کرونا هیئت‌های مذهبی فعالیت سابق را نداشته باشند و به همین دلیل باید نحوه توزیع نذورات مردمی توسط بسیج مداحان مدیریت شود.

کد خبر 437107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.