توسعه فرهنگ قرآنی وظیفه حاکمیت است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توسعه فرهنگ قرآنی وظیفه حاکمیت است و رویکرد رئیس‌جمهور این است که برنامه‌ها توسط فعالان همان عرصه انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اختتامیه «جشنواره قرآنی فجر تلاوت» با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از قاریان و حافظان قرآن کشور در تالار وحدت برگزار شد.
در این مراسم برخی از برگزیدگان جشنواره تلاوت‌هایشان را اجرا کردند و اجرای گروه‌های تواشیح و همخوانی محراب و محمد رسول‌الله (ص) از بخش‌های این مراسم بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با قدردانی از زحمات مسئولان این جشنواره گفت: چند ماه قبل در قائم‌شهر در یکی از مراحل جشنواره حضور داشتم و امروز اختتامیه نهایی آن برگزار می‌شود و امیدواریم بخش بین‌الملل جشنواره نیز به‌زودی راه‌اندازی شود.

اسماعیلی ادامه داد: توسعه فرهنگ قرآنی وظیفه حاکمیت است و وزارت ارشاد مرکز این موضوع است زیرا هم معاونت قرآن و عترت دارد و هم در همه بخش‌ها و معاونت‌ها قرآن در دستور کار است و به‌صورت یک مسئله مهم دنبال می‌شود.

به گفته اسماعیلی، رویکرد دولت و رئیس‌جمهور این است که برنامه‌های مهم توسط فعالان آن عرصه و به‌صورت مردمی دنبال شود که جشنواره تلاوت‌های مجلسی یکی از این موارد است.

وزیر ارشاد با اشاره به حمایت این وزارتخانه از جشنواره تلاوت‌های مجلسی گفت: این جشنواره امروز به تکامل رسیده و مقدمات راه‌اندازی بخش بین‌الملل آن در دستور کار است و در خدمت برگزارکنندگان هستیم تا جشنواره به‌خوبی رشد یافته و در نقاط مختلف دنیا گسترش یابد.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم از چهره‌هایی چون امین عبدی، پارسا انگشتان، سید محمدطاهایی، سیدجاسم موسوی و سعید عبدی، به‌عنوان قاریان برتر جشنواره تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 568752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.