تلاوت قاریان ایرانی در مسجد جامع مسکو

روزه‌داران مسلمان روسیه از تلاوت سیدحمیدرضا مقدسی و نصرالله بریچی، از قاریان کشورمان در پایتخت روسیه استقبال کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سیدحمیدرضا مقدسی و نصرالله بریچی، از قاریان کشورمان با حضور در نماز جمعه مسجد جامع مسکو، آیاتی چند از کلام الله مجید را تلاوت کردند که مورد توجه نمازگزاران قرار گرفت.

این قاریان که از سوی اداره کل تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و شورای عالی قرآن برای حضور در محافل معنوی مسلمانان روسیه به این کشور اعزام شده‌اند، پیش از خطبه‌های نماز جمعه در جمع روزه‌داران مسجد جامع شهر مسکو، بزرگترین مرکز تجمع مسلمانان این کشور، آیات نورانی قرآن کریم را تلاوت کردند.

سیدحمیدرضا مقدسی، رتبه اول سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۹ در رشته قرائت تحقیق، رتبه دوم مسابقات بین‌المللی قرائت الکوثر و قاری و مؤذن حرم حضرت معصومه (س) است که سفرهای تبلیغی برای قرائت به کشورهای اتریش، عربستان، لبنان، کویت، چین، ترکیه و عراق داشته است.

نصرالله بریچی، قاری قرآن و سرپرست گروه تواشیح العباد خوزستان مفتخر به کسب رتبه اول دعاخوانی در کشور، رتبه اول کشوری قرائت قرآن فوریت‌های پزشکی کشور، رتبه اول کشور در مسابقات دعاخوانی سازمان اوقاف و امور خیریه و رتبه اول کشور در رشته ابتهال جشنواره ترنم است و سابقه اعزام به کشورهای پاکستان و افغانستان را برای اجرای برنامه‌های فرهنگی دارد.

گروه تواشیح العباد خوزستان نیز شامل نصرالله بریچی، مرتضی طرفی، صادق بیت‌سعید، محمدامین سبهانی‌خالص و قاری قرآن سیدحمیدرضا مقدسی به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو، اداره‌کل تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و شورای عالی قرآن برای حضور در محافل دینی مسلمانان روسیه در دهه آخر ماه مبارک رمضان به این کشور سفر کرده‌اند.

کد خبر 570481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.