نمایشگاه بیست‌ونهم قرآن کریم آغاز شد

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم دقایقی پیش با حضور رییس مجلس و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیین افتتاحیه بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با تلاوت هادی موحدی امین، نفر اول مسابقات بین المللی قرآن سال ۱۴۰۰ آغاز شده و سپس فیلمی از فعالیت های انجام شده در دو ماه اخیر برای برپایی نمایشگاه قرآن پخش شد.

سخنرانی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیگر برنامه بزرگترین رویداد قرآنی کشور است و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی از شخصیت های کشوری، نمایندگان مجلس و مسئولان موسسات و نهادهای قرآنی در این مراسم حضور دارند.

«قرآن؛ کتاب امید و آرامش» شعار امسال نمایشگاه قرآن است و با همکاری نهادها و موسسات بیش از ۸۰ نوآوری و خلاقیت در نمایشگاه امسال ارائه شده است.

بخش باغ آیات برای کودکان، بخش مسجدجامعه پرداز و تمدن ساز، بخش آثار فرهنگی و صنایع دستی با حضور دارندگان نشان های یک هنری صنایع دستی، بخش نشر مکتوب و دیجیتال با حضور ۱۰۰ ناشر مرتبط با قرآن و عترت، بخش نهادهای دولتی و حاکمیتی، بخش نهادها و موسسات مردمی قرآنی و بخش عفاف و حجاب از مهمترین بخش های نمایشگاه امسال است. البته بن‌های حمایتی و تخفیفی به موسسات و فعالان قرآنی نیز اختصاص می یابد.

همچنین می توان به بخش های سفیران دعوت، آموزش‌های نوین و راه یافتگان اشاره کرد و علاقه مندانی که امکان حضور در نمایشگاه را ندارند، می‌توانند به شکل مجازی از این نمایشگاه بهره ببرند و قرار است برای اولین بار تلویزیون اینترنتتی بر بستر برخی رسانه‌ها ایجاد شود و محافل و نشست‌هایی که در نمایشگاه برگزار می‌شود، در فضای مجازی قابل استفاده باشد.

کد خبر 568839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.