اجرای طرح ملی تلاوت قرآن در سیستان‌وبلوچستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب‌الرضا(ع) در این استان به صورت منطقه‌ای اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین مسگرانی با تشریح محورهای اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب‌الرضا (ع) در سیستان‌وبلوچستان اظهار کرد: برای اجرای طرح ملی تلاوت قرآن کریم سه منطقه پیشنهاد شده است و در استان سیستان‌وبلوچستان، زابل و شهرهای اطراف این خطه را شامل می‌شود.

به گفته وی، منطقه زاهدان نیز شهرهای همجوار منطقه بلوچستان شامل چابهار و ایرانشهر را پوشش خواهد داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه در دوره گذشته ساکنان شهرهای مختلف استان استقبال خوبی از طرح تلاوت قرآن داشته‌اند، افزود: پیش‌بینی می‌شود استقبال مردمی در این دوره نیز کم‌نظیر باشد.

مسگرانی با یادآوری اینکه در دوره‌های گذشته طرح ملی تلاوت قرآن کریم، نوجوانان نخبه‌ای از این خطه به مراحل کشوری و نهایی راه یافته بودند، اضافه کرد: با منطقه‌ای کردن این طرح قرآنی، کیفیت برگزاری مسابقات در همه مراحل و سنین در سطح بالایی خواهد بود.

به گزارش ایمنا، یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب‌الرضا (ع) امسال نیز به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند از طریق سایت melitelavat.ir اقدام کنند.

طرح آموزش به صورت تقلیدی از قاریان برجسته انجام می‌گیرد. پس از ثبت‌نام، تا پایان شهریورماه ۱۲ جلسه آموزشی شامل جلسات وبیناری، جلسه برای خانواده‌ها و جلسات توجیهی با حضور استاد، برگزار می‌شود و قرآن‌آموز پس از شرکت در این کلاس‌ها و اتمام دوره، در آزمون‌های پایان دوره برای سنجش حضور در دوره مقدماتی، شرکت می‌کند.

هدف از این طرح کشف و پرورش استعدادهای قرآنی است، در صورت قبولی قرآن‌آموز در آزمون‌ها، وی به عنوان فراگیر "سطح یک" در مؤسسه قرآنی مجری طرح در استان پذیرش می‌شود.

از آن جا که طرح به صورت مجازی نیز برگزار می‌شود، نگاه به اجرای طرح، استانی است و حتی شماری از روستاها را هم پوشش می‌دهد.

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، پایگاه‌های بسیج، مساجد محلات، خادمیاران رضوی، ائمه جمعه شهرستان‌ها و ائمه جماعات از جمله ظرفیت‌هایی است که می‌توان در این طرح قرآنی از آنها بهره برد و استفاده کرد.

کد خبر 588483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.