ثبت‌نام یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم

دبیر ستاد طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور گفت: تلاوت گروه پسران به تقلید از قاریان برجسته به نام‌های استاد عبدالباسط، مصطفی اسماعیل، منشاوی و شحات انور و برای دختران، به تقلید از اساتید عبدالباسط و مصطفی اسماعیل خواهد بود.

به گزارش ایمنا، حسین مقدم‌کیا اظهار کرد: نونهالان و نوجوانان ویژه پسران هشت تا ۱۵ سال و دختران بین ۱۰ تا ۱۵ سال می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

وی ادامه داد: کشف و پرورش استعدادهای قرآنی نوجوانان، تربیت چهره‌های بزرگ قرآنی از جمله اهدافی است که در این طرح دنبال می‌شود.

مقدم‌کیا خاطرنشان کرد: امسال نیز طرح به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند از طریق سایت melitelavat.ir اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در این طرح، آموزش به صورت تقلیدی از قاریان برجسته انجام می‌گیرد، تصریح کرد: در بخش پسران تقلید از اساتید عبدالباسط، مصطفی اسماعیل، منشاوی و شحات انور و برای دختران، تقلید از اساتید عبدالباسط و مصطفی اسماعیل را در برنامه داریم.

دبیر طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا (ع) یادآور شد: پس از ثبت‌نام، تا پایان شهریور ماه، ۱۲ جلسه آموزشی شامل جلسات وبیناری، جلسه برای خانواده‌ها، جلسات توجیهی و جلسات با حضور استاد، برگزار می‌شود و قرآن‌آموز پس از شرکت در این کلاس‌ها و اتمام دوره، در آزمون‌های پایان دوره برای سنجش برای حضور در دوره مقدماتی، شرکت خواهد کردد.

مقدم‌کیا با تاکید بر اینکه هدف از این طرح کشف و پرورش استعدادهای قرآنی است، ادامه داد: در صورت قبولی قرآن‌آموز در آزمون‌ها، به عنوان فراگیر "سطح یک" در مؤسسه قرآنی مجری طرح در استان مربوطه پذیرش می‌شود.

وی ضمن درخواست از فعالان قرآنی برای جذب قرآن‌آموزان، گفت: اکنون که طرح به صورت مجازی نیز برگزار می‌شود، باید نگاه به اجرای طرح نگاهی استانی باشد و حتی روستاها را هم در نظر بگیرید.

به گفته وی، می‌توان برای جذب نوجوانان، از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، پایگاه‌های بسیج، مساجد محلات، خادمیاران رضوی، ائمه جمعه شهرستان‌ها و ائمه جماعات بهره گرفت.

کد خبر 584868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.