ایلام به طرح ملی تلاوت قرآن پیوست

دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد گفت: استان ایلام برای نخستین بار به طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب‌الرضا(ع) پیوسته است.

به گزارش ایمنا، حسین مقدم‌کیا روز امروز _دوشنبه سوم مردادماه_ در نشست هم‌اندیشی و هماهنگی یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن در ایلام اظهار کرد: این طرح فصل نوینی برای شناسایی و نخبه‌پروری قاریان و استعدادهای قرآنی در استان ایلام را پیش روی مدیران قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: کشف استعدادهای قرآنی و پرورش این استعدادها بین نوجوانان و جوانان ایلامی حلقه مفقوده‌ای بود که با پیوستن ایلام این مهم محقق خواهد شد.

به گفته این مسئول قرآنی، طرح ملی تلاوت قرآن کریم در راستای منویات مقام معظم رهبری در تربیت قاریان بین‌المللی و کشوری با حمایت و نظارت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آستان قدس رضوی اجرا می‌شود.

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور گفت: با پیوستن ایلام به این طرح، انتظار این است که استانداری، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی برای فراگیر شدن این طرح بین نسل جوان مناطق شهری و روستایی این خطه مرزی مشارکت کنند.

مقدم‌کیا افزود: طرح ملی تلاوت قرآن کریم نگاه ویژه‌ای به نوجوانان و جوانان مناطق مرزی کشور دارد و می‌تواند اسطوره‌هایی در بخش قرآنی بسازد و این اقدام به کاهش ناهنجاری‌های و آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند.

به گزارش ایمنا، یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب‌الرضا (ع) امسال به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند از طریق سایت melitelavat.ir اقدام کنند.

طرح آموزش به صورت تقلیدی از قاریان برجسته انجام می‌گیرد، پس از ثبت‌نام، تا پایان شهریورماه ۱۲ جلسه آموزشی شامل جلسات وبیناری، خانواده‌ها، توجیهی و جلسات با حضور استاد، برگزار می‌شود و قرآن‌آموز پس از شرکت در این کلاس‌ها و اتمام دوره، در آزمون‌های پایان دوره برای سنجش حضور در دوره مقدماتی، شرکت می‌کند.

کد خبر 590780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.