آذربایجان شرقی از استان‌های موفق در طرح ملی تلاوت قرآن

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم گفت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد آذربایجان شرقی از استان‌های موفق در طرح ملی تلاوت قرآن کریم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ حسین مقدم‌کیا امروز شنبه_ یکم مردادماه_ در نشست هم‌اندیشی و هماهنگی یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم در تبریز، اظهار کرد: در همه دوره‌های طرح ملی تلاوت، نخبگان قرآنی از آذربایجان شرقی و تبریز مقام‌های کشوری را کسب کرده و حتی به رده‌های نیمه نهایی و نهایی راه یافتند و این نشان می‌دهد که ظرفیت‌های نهفته در این استان وجود دارد که باید به بالفعل تبدیل شود.

به گفته وی، اجرای طرح ملی تلاوت در ۱۰ دوره گذشته در تبریز موفقیت‌آمیز بوده و نیازمند نگاه ویژه است.

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا (ع) به زودی در استان آذربایجان شرقی آغاز می‌شود.

مقدم‌کیا افزود: در این دوره نخبگان نوجوان قرآنی در گروه‌های سنی مختلف شناسایی خواهند شد.

گفتنی است، یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قران کریم شباب‌الرضا (ع) امسال نیز طرح به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای ثبت نام می‌توانند از طریق سایت melitelavat.ir اقدام کنند.

طرح آموزش به صورت تقلیدی از قاریان برجسته انجام می‌گیرد، پس از ثبت نام، تا پایان شهریورماه ۱۲ جلسه آموزشی شامل جلسات وبیناری، جلسه برای خانواده‌ها، جلسات توجیهی و نشست‌هایی با حضور استاد، برگزار می‌شود و قرآن آموز پس از شرکت در این کلاس‌ها و اتمام دوره، در آزمون‌های پایان دوره به‌منظور سنجش برای حضور در دوره مقدماتی، شرکت می‌کند.

بر همین اساس، هدف از این طرح کشف و پرورش استعدادهای قرآنی است، در صورت قبولی قرآن آموز در آزمون‌ها، به عنوان فراگیر "سطح یک" در مؤسسه قرآنی مجری طرح در استان پذیرش می‌شود.

کد خبر 590122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.