اجرای طرح ملی شباب‌الرضا در دیواندره کردستان

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ از پیوستن دیواندره استان کردستان به طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب‌الرضا(ع) برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین مقدم‌کیا روز یکشنبه_دوم مردادماه_ در نشست هم‌اندیشی و هماهنگی طرح ملی تلاوت قرآن کریم در دیواندره کردستان افزود: با پیوستن این شهرستان، کار شناسایی و کشف استعدادهای قرآنی در بین نوجوانان و جوانان دختر و پسر سنین ۱۰ تا ۱۵ سال آغاز می‌شود.
به گفته وی، با پیوستن دیواندره به طرح ملی تلاوت شاهد ارتقاء شاخص‌های قرآنی در این خطه از شهرهای مرزی ایران اسلامی خواهیم بود.
وی ادامه داد: دیواندره از جمله شهرهای پیشتاز در استان کردستان برای پیوستن به طرح ملی تلاوت است و این مهم را باید به فال نیک گرفت.
دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم با اشاره به اینکه ارتقاء شاخص‌های قرآنی در استان کردستان سیاست راهبردی طرح ملی تلاوت است گفت: این استان ظرفیت‌های نهفته بسیاری در علوم قرآنی دارد که باید شکوفا شود.
یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قران کریم شباب‌الرضا(ع) امسال نیز طرح به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای ثبت نام می‌توانند از طریق سایت melitelavat.ir اقدام کنند.
طرح آموزش به صورت تقلیدی از قاریان برجسته انجام می‌گیرد، پس از ثبت‌نام، تا پایان شهریور ماه ۱۲ جلسه آموزشی شامل جلسات وبیناری، جلسه برای خانواده‌ها، جلسات توجیهی و جلسات با حضور استاد، برگزار می‌شود و قرآن آموز پس از شرکت در این کلاس‌ها و اتمام دوره، در آزمون‌های پایان دوره برای سنجش برای حضور در دوره مقدماتی، شرکت می‌کند.
هدف از این طرح کشف و پرورش استعدادهای قرآنی است، در صورت قبولی قرآن‌آموز در آزمون‌ها، به عنوان فراگیر "سطح یک" در موسسه قرآنی مجری طرح در استان پذیرش می‌شود.

کد خبر 590562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.