ضرورت انسجام بیشتر در بین فعالان قرآنی/ جشنواره ملی قرآن در اصفهان راه‌اندازی شود

استاندار اصفهان گفت: امروز خانواده‌های قرآنی با این کتاب الهی انس دارند و فرسنگ‌ها با این دست ناهنجاری‌ها که در جامعه شاهد هستیم، فاصله دارند. بعضی ناهنجاری‌ها و اتفاقات در سبد مسائل و مشکلات این خانواده‌ها جایی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید رضا مرتضوی امروز چهارشنبه ــ بیست‌وسوم آذر ــ در نشست با فعالان و مدیران موسسات قرآنی استان اصفهان اظهار کرد: در مباحث تربیتی به‌ویژه برای کودکان، نوجوانان و جوانان خوب عمل نکرده‌ایم و این خوب عمل نکردن با خوب عمل کردن دشمن همراه شده است.

وی خاطرنشان کرد: بستری که دشمنان در طول این سال‌ها طراحی کردند، کوشیدند با ابزار و روش‌های مختلف، سبک زندگی، منش، رفتار خانواده‌ها و فرزندان را تحت تاثیر قرار دهند. این مسائل به جابه‌جایی در ارزش‌هایی منجر شد که در جامعه حاکم بود و بعضی مشکلات و پدیده‌ها هر دغدغه‌مندی را نگران می‌کند که چرا باید برخی از دانش‌آموزان و دانشجویان در نظام اسلامی رویکردها و رفتارهایی از این جنسی که در ناآرامی‌های اخیر شاهد بودیم را دنبال کنند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه امروز هر حوزه‌ای که به نحوی در بحث تعلیم و تربیت نقش‌آفرینی می‌کند به‌شدت نگران این مهم است، تصریح کرد: وقتی به آمار و ارقام نگاه می‌کنیم، با وجود تعداد پرشمار جمعیت دانش‌آموز و دانشجو در کشور، شمار افرادی که این تحرکات زشت را رقم زدند قابل توجه نیست؛ اما اینکه در جامعه ما چنین اتفاقات تلخی می‌افتد، حتی یک مورد آن هم خوب نبوده است.

وی ادامه داد: بروز این پدیده‌ها نشانگر این مهم است که ما باید در بعضی مسائل تغییر جهت و رویکرد داشته باشیم و در عملکرد خودمان در بعضی حوزه‌ها به‌طور جدی تجدیدنظر کنیم.

مرتضوی افزود: همه باید در هر جایگاهی هستیم از بضاعت‌هایی که داریم استفاده کنیم و ماموریتی که نسبت به جامعه و پیرامون خودمان داریم به‌شکل درستی دنبال و تلاش کنیم که تربیت قرآنی و آشنایی با معارف اهل بیت (ع) را در دستورکار قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: افراد و خانوارهایی که با قرآن و اهل بیت (ع) مرتبط هستند و با آنها انس دارند، از ترکش‌ها و آسیب‌های بسیاری از پدیده‌های امروز دور می‌مانند و راه و مسیرشان را به‌خوبی و به سلامت طی می‌کنند.

استاندار اصفهان با اشاره به منجسم نبودن فعالان و مراکز قرآنی اظهار کرد: این موضوع با وجود داشتن چند موسسه و یک اتحادیه فعال قرآنی شایسته این گروه نیست. امروز باید به‌دنبال همدل کردن‌، هم‌افزایی و به‌اشتراک گذاشتن بعضی از ظرفیت‌ها در این مجموعه‌ها باشیم.

ضرورت انسجام بیشتر در بین فعالان قرآنی

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه، ابتدا نیاز داریم در جامعه فعالان قرآنی منسجم‌تر عمل کنیم و به یک همگرایی و یکپارچگی برسیم.

مرتضوی با بیان اینکه گاهی ماموریت ما در امور قرآنی جابه‌جا می‌شود، ادامه داد: زمانی که کار قرآنی انجام می‌دهیم و در کنار آن کار اقتصادی و ارتزاق شکل می‌گیرد، مصداق این است که کار قرآنی را برای ماموریت معیشتی تعریف می‌کنیم و همین موضوع مسیر حرکت ما را عوض می‌کند.

وی تصریح کرد: تقاضای نخست از فعالان قرآنی این است که حول محور اتحادیه جمع شوند و برنامه‌ریزی کنند. افرادی که می‌توانند پای کار باشند، برای این موارد وقت بگذارند و تنها به فکر مجموعه خودشان نباشند تا به این شکل، کارهای قرآنی در استان بهتر سروسامان گیرد.

استاندار اصفهان گفت: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، وقتی با گروه جدید وارد استانداری شدیم، به همه همکارانمان اعلام کردیم ما وارد یک اردوی جهادی از یک روز تا چهار سال شده‌ایم؛ پس باید قید خیلی از چیزها را بزنیم و پای این ماموریت و تکلیفی که داریم، بایستیم و تا می‌توانیم به مردم خدمت کنیم.

وی تصریح کرد: امروز خانواده‌های قرآنی با این کتاب الهی انس دارند و فرسنگ‌ها با این دست ناهنجاری‌ها که در جامعه هست، فاصله دارند. بعضی ناهنجاری‌ها و اتفاقات در سبد مسائل و مشکلات این خانواده‌ها جایی ندارد.

مرتضوی اظهار کرد: باید ببینیم در چه بخش‌هایی دچار مشکلات و معضلات هستیم. اگر به‌دنبال این هستیم که کار مهمی در این بخش انجام دهیم، برنامه‌ها و اهدافمان را در همان بخشی متمرکز کنیم که مشکلات پیرامون آن بیشتر است و ذیل همان هم برنامه تعریف کنیم.

وی ادامه داد: باید با تجلی گذشته، رویکردی که در دهه ۶۰ بود را باور کنیم و برای همدیگر وقت بگذاریم، به‌ویژه برای افراد و جمعیت‌هایی که به‌خاطر مسائل اقتصادی در دام و تله دشمنان می‌افتند، برنامه داشته باشیم. اتحادیه قرآنی برای این امور برنامه‌ریزی و درنهایت ارزیابی و گزارش‌گیری کند. این نصرت الهی را به‌دنبال دارد.

استاندار پیشنهاد داد: یک جشنواره قرآنی در سطح ملی شبیه به جشنواره فجر در اصفهان راه‌اندازی و برنامه‌ریزی شود. این کار به شکل مداوم طراحی شود و همه مدیران و فعالان قرآنی در این بخش کمک کنند.

کد خبر 626761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.