کسانی که حرف جدیدی ندارند به نمایشگاه قرآن نیایند

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: غرفه‌هایی در بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم حضور دارند که حرف جدیدی برای بازدیدکنندگان داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا معاف درباره نحوه حضور مؤسسات و نهادهای قرآنی در غرفه‌های بیست‌ونهمین نمایشگاه بین بین‌المللی قرآن کریم اظهار کرد: من شرط کردم هر کسی که در نمایشگاه غرفه دارد، باید کاری مشخص داشته باشد.

وی تاکید کرد: برنامه محوری و برنامه بنیانی یکی از بحث‌های جدی در نمایشگاه است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در شورای سیاست‌گزاری بر آن تاکید کرد که غرفه‌های بی‌رونق و کم‌رونق در نمایشگاه حضور نداشته باشند.

رئیس بیست‌ونهمین نمایشگاه قرآن کریم افزود: بر همین اساس کسانی که احساس می‌کنند، حرف جدیدی ندارند به نمایشگاه نیایند. در همین هفته منتهی به نمایشگاه بعضی از بخش‌ها و غرفه‌ها را حذف کردم. چون دیدم حرف جدیدی وجود ندارد، این غرفه‌ها و بخش‌ها را با بخش‌های جدید جایگزین کردم که حرف جدید و ابتکاری دارند.

وی ادامه داد: وقتی دیدم در بخشی از نمایشگاه قول و قرار اولیه را انجام نشده است، به طور طبیعی آن را حذف و به جای آن بخشی دیگری را جایگزین کردم، البته این نکته را هم باید در نظر گرفت که شبستان‌های مصلی محدود است و با همکاری خوب مصلی توانستیم مساحت ۳۰ هزار متر مربعی نمایشگاه را به ۴۰ هزار متر افزایش دهیم.

معاف درباره هزینه‌های در نظر گرفته شده برای نمایشگاه امسال گفت: هزینه‌های نمایشگاه برآورد شده است ولی چون این هزینه‌ها سیال و در حال کم و زیاد شدن است، نمی‌توان رقم قطعی اعلام کرد. ما سعی کردیم با انضباط مالی و با رعایت حق بیت‌المال این کار انجام شود.

وی افزود: بسیاری از بخش‌ها در نمایشگاه قرآن تولیدی و محتوایی هستند و نه تنها به مدیریت نمایشگاه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پولی پرداخت نمی‌کنند، بلکه بابت برگزاری غرفه مبلغی نیز دریافت می‌کنند بنا بر این حضور مؤسسات در نمایشگاه قرآن با نمایشگاه کتاب تفاوت دارد.

به گفته معاف، در واقع نمایشگاه کتاب از نظر محتوایی کم‌هزینه‌تر از نمایشگاه قرآن است. به عنوان نمونه بخش‌های کودک، نوجوان و بخش‌های مختلف، همه تولیدی هستند و باید برای آن بودجه قرار داد و از آنها حمایت کرد تا محتوایی را تولید و تبدیل به یک اثر هنری کنند و آن گاه به نمایشگاه ارائه دهند اما به هر حال تلاش می‌کنیم تا پس از برگزاری نمایشگاه گزارشی شفاف از منابع و مصارف ارائه کنیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره دستاوردهای این نمایشگاه گفت: این دستاوردها دو بخش دارد که یکی از آن‌ها بخش جاری است و همیشه در نمایشگاه‌ها انجام می‌شود و نشان دهنده استمرار نمایشگاه است؛ یعنی آنچه که در یک سال قبل در زمینه قرآنی و دینی کشور انجام شده است در نمایشگاه دیده می‌شود و آنچه در نمایشگاه آغاز می‌شود، در طول سال باید جاری شود.

وی افزود: بخشی دیگر از دستاوردهای نمایشگاه همان دستاوردهای ساری و جاری است یعنی آنچه که از قبل بوده است را بتوانیم به بعد منتقل کنیم. در واقع نمایشگاه مانند قله‌ای است که شما از دامنه به بالا می‌روید و به قله‌ای می‌رسید و بعد از آن باید سلسله جبال آن ادامه پیدا کند. بخشی از دستاوردهای نمایشگاه از این جنس است و بخشی هم نوآوری و ابتکار است که نمونه آن ارائه ۱۴۰ استارتاپ طی سه روز است.

به گزارش ایمنا، بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن با شعار «قرآن، کتاب امید و آرامش» از شنبه _بیست‌وهفتم فروردین‌ماه_ مصادف با چهاردم ماه رمضان شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) به مدت دو هفته تا جمعه _نهم اردیبهشت‌ماه_ از ساعت ۱۷ تا ۲۳:۳۰ به صورت حضوری در مصلای امام خمینی (ره) پذیرای علاقه‌مندان به قرآن خواهد بود.

کد خبر 568326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.