شهرداری اصفهان با انگیزه برای هنر تئاتر تلاش می‌کند

دبیر علمی جشنواره ملی تئاتر خندستان گفت: امروز در تمام ایران جایی مثل اصفهان نداریم. اصفهان تنها استانی است که در سطح استانداردهای جهانی، شهرداری آن با انگیزه و مشتاقانه برای حمایت از نمایشگران و هنرمندان جلو آمده و تلاش می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایوب آقاخانی امروز _ چهارشنبه نوزدهم بهمن _ در نشست خبری برگزاری پنجمین جشنواره ملی تئاتر خندستان در پردیس هنر اظهار کرد: نمایشگران صاحب انگیزه‌ای در اصفهان و دیگر استان‌های ایران هستند که به بهانه این دوره از جشنواره به اصفهان خواهند آمد.

وی تصریح کرد: در تمام ایران، جایی بهتر از اصفهان برای برگزاری این رویداد نبود. این شهر و استان مهد نمایش‌های کمدی است. ازلحاظ آمار و تاریخ، اصفهان در این زمینه سرآمد است.

دبیر علمی جشنواره ملی تئاتر خندستان با بیان اینکه چه خوب که محل تولد خندستان خطه اصفهان است، افزود: این رویداد می‌تواند انگیزه‌ای برای من و دیگران باشد تا برای اعتلای تئاتر تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز در تمام ایران جایی مثل اصفهان نداریم. اصفهان تنها استانی است که در سطح استانداردهای جهانی، شهرداری آن با انگیزه و مشتاقانه برای حمایت از نمایشگران و هنرمندان جلو آمده و تلاش می‌کند.

آقاخانی ادامه داد: ما در برگزاری مهم‌ترین رویداد فرهنگی کشور، یعنی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، توقع زیادی از شهرداری تهران داشتیم، اما استقبال چندانی نکردند.

دبیر علمی جشنواره ملی تئاتر خندستان گفت: ماجراهای فرهنگی و رویدادهایی شبیه این جشنواره‌ها به شکلی تعریف یا طراحی نشده که اگر شهرداری در صحنه حاضر نباشد لزوماً این رویدادها به زمین بخورند یا لنگ بمانند.

وی اظهار کرد: به هر حال چون سازوکار جهان این است که مهم‌ترین حامیان هنر قدسی تئاتر در سرتاسر جهان با هر تفکری که پشت آن وجود داشته باشد، شهرداری در گام اول حمایت ایستاده است.

آقاخانی با اشاره به اینکه بارها به بهانه تئاتر به اصفهان سفر کرده است، افزود: به شهرداری اصفهان بابت برگزاری این رویداد تبریک می‌گویم. از اینکه شهرداری منطبق با استاندارد جهانی چنین جشنواره ملی‌ای را طراحی کرده و به مقوله فرهنگ پرداخته است تشکر می‌کنم. این برای ما ستودنی است و تمام‌قد به احترام این حرکت می‌ایستیم.

دبیر علمی جشنواره ملی تئاتر خندستان تاکید کرد: نیاز جامعه بزرگ ایران به شادی، نیازی ضروری است و بازگرداندن نشاط یک مسئولیت و وظیفه برای هنرمندان و مسئولان است.

وی اظهار کرد: توجه به ژانر کمدی در این زمینه یک مسئله نهادینه است و صادقانه می‌گویم که نه فقط برای شهرداری، بلکه برای تمام ارگان‌ها و نهادهایی که بودجه‌ای تعریف‌شده برای هزینه کردن در حوزه فرهنگ دارند، نشاط‌آفرینی جامعه باید مسئله مسئولان باشد.

آقاخانی با بیان اینکه جشنواره‌هایی از این دست باید به جایی برسند که در تمام ایام سال بر لبان هر ایرانی لبخندی لایزال بنشانند، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این آرزو باید گام‌های بلندی برداشت. برگزاری پنجمین جشنواره ملی نمایش‌های کمدی خندستان در همین رابطه و در همین راستا بنا نهاده شده است.

تولید کمدی شاخص، کمتر از انگشتان دست

وی اظهار کرد: همه باید دست به دست هم بدهیم برای اینکه مردم را به ثبات جدی و نشاط پایدار برسانیم. هرچند در عرصه هنرهای نمایشی و سینمای ما کمتر از انگشتان دو دست اثر کمدی و شاخص تولید شده است.

دبیر علمی جشنواره ملی تئاتر خندستان با تاکید بر اینکه در زمینه نویسندگی استعدادهای درخشانی در ایران داریم ادامه داد: اگر این قلم بر پهنه سپید کاغذ جاری شود معجزه می‌کند. ایرانی‌ها برای ساده‌ترین چیزها پیچیده‌ترین تفکرات فلسفی را دارند

وی گفت: یکی از اساسی‌ترین مبانی نمایش‌های کمدی، ایجاد زمینه فکر و اندیشه در مخاطب است و خندستان می‌تواند در این زمینه گام‌های موثری بردارد.

به گزارش ایمنا، رویداد ملی طنز خندستان در بازه زمانی ششم تا یازدهم اسفندماه سال جاری در تالار هنر اصفهان برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت آیین‌نامه به سایت جشنواره به نشانی https://khandestan-isf.ir/ مراجعه کنند.

کد خبر 639948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.