جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری از اهداف حضور اصفهان در نمایشگاه صنایع دستی

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: امسال با هماهنگی اتاق فکر ارگان‌ها قرار شد تمامی شهرستان‌های استان اصفهان به‌صورت واحد و با شعار داستان‌های ناگفته استان اصفهان به این نمایشگاه ورود کنند که مورد استقبال نیز واقع شده است.

نادر آخوندی‌یزدی در حاشیه برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هدف از حضور اصفهان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی، جذب سرمایه گذار در حوزه گردشگر برای اصفهان است.

وی افزود: سیاست کلی استانداری اصفهان، جذب سرمایه گذار در حوز گردشگری است که گروه‌های مختلفی از اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اتاق بازرگانی، شرکت‌های خصوصی و ان جی اوها با مدیریت استانداری به این حوزه ورود کرده‌اند.

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: ادامه داد: برنامه‌های خوبی نیز در این زمینه برگزار شده است که از آن جمله می‌توان به برگزاری همایش سرمایه‌گذاری با حضور شهرداری‌ها و فرمانداران استان اصفهان اشاره کرد که با هدف ارتقای بینش شهرداری‌ها برای جذب سرمایه گذار گردشگری برگزار شد.

وی با بیان اینکه این سلسله فرایندها با حضور اصفهان در نمایشگاه گردشگری ادامه دارد، تصریح کرد: تفاوت این نمایشگاه با نمایشگاه سال‌های گذشته در این است که در نمایشگاه‌های گذشته شهرداری‌ها بصورت پراکنده در نمایشگاه شرکت می‌کردند و آن جذابیت و معرفی استان آن‌طور که باید و شاید به خوبی انجام نمی‌شد؛ اما امسال با هماهنگی اتاق فکر ارگان‌های یاد شده قرار شد تمامی شهرستان‌های استان اصفهان بصورت واحد و با شعار داستان‌های ناگفته استان اصفهان به این نمایشگاه ورود کنند که مورد استقبال نیز واقع شد.

آخوندی‌یزدی افزود: تمام برنامه‌های اصفهان بصورت دیجیتال و محتوای دیجیتالی در نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی برگزار می‌شود و سعی بر استفاده از دستاوردهای نوین موجود در تکنولوژی است تا بتوانیم برای جذب سرمایه‌گذار و معرفی فرصت‌های ناگفته در اصفهان اقدامات مطلوبی را صورت دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در انتهای کار نمایشگاه نیز دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای شهرداران در راستای ارتقای بینش آن‌ها در این بخش برگزار می‌شود و این کار ادامه دارد تا سازمان همیاری شهرداری‌ها بصورت محور به این قصه ورود می‌کند و آموزش‌های لازم و نوشتن طرح توجیهی برای جذب سرمایه گذار را صورت می‌دهد.

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی سرمایه‌گذاری گردشگری در اردیبهشت‌ماه سال آتی به‌صورت مستقل با حضور شهرداران در اصفهان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا، شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته و سی‌وششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی امروز (سه‌شنبه) در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران با حضور ۴۷ کشور جهان آغاز به کار کرد.

نمایشگاه امسال مانند دوره‌های گذشته نیز بخشی را ویژه به گردشگری سلامت اختصاص داده است همچنین سالن‌های شش، هفت، هشت، ۹ و ۲۷ نمایشگاه بین‌المللی تهران به محصولات و فعالیت‌های صنایع دستی اختصاص داده شده است.

کد خبر 639599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.