بعضی از ضوابط بافت‌های میراثی شهر تعدیل می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی گفت: با پیگیری‌های مدیریت شهری، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان و مساعدت مدیرکل میراث فرهنگی استان، بعضی از ضوابط بافت‌های میراثی شهر انزلی تعدیل می‌شود.

شعبان جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر بندرانزلی تصمیم دارد در میدان مرکزی شهر تغییرات عمرانی خوبی انجام دهد، اما با توجه به اینکه میدان امام (ره) در بافت میراثی شهر قرار دارد، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اجازه اقدامات عمرانی در این میدان را نمی‌دهد.

وی افزود: جلسه‌ای در خصوص حریم شهری و تعیین تکلیف میدان امام (ره) بندرانزلی دوم آبان‌ماه امسال در هتل سفیدکنار این شهرستان با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی، مدیریت شهری و مسئولان محلی برگزار شد و در این جلسه معاون وزیر دستور ویژه‌ای در خصوص تعدیل ضوابط بعضی از بافت‌های میراثی به ویژه میدان مرکزی شهر انزلی صادر کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر انزلی خاطرنشان کرد: با پیگیری، شهرداری و شورای اسلامی شهر، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان و مساعدت مدیر کل میراث فرهنگی استان مقرر شد، برای تعدیل بعضی از ضوابط بافت‌های میراثی شهر، میراث فرهنگی، مشاورانی را به شورا معرفی و شهرداری هزینه آن را پرداخت کند.

جعفری، حفظ و نگهداری بافت‌های میراث فرهنگی کشور را برای آیندگان بسیار مهم و ضروری دانست و تاکید کرد: بافت‌های میراثی در بعضی نقاط شهر به جای ایجاد تغییرات اساسی، باید تعدیل شود.

وی با بیان اینکه در گذشته، بسیاری از قوانین، دستورالعمل‌ها و بخش نامه‌های اداری در راستای جلوگیری از حقوق مردم بوده است، تصریح کرد: رفع موانع عمران و آبادانی شهر باید به صورت همه‌جانبه از سوی فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و شهرداری و شورای اسلامی شهر تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری شود.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 618895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.