بیماری عروق کرونر قلب چه علائمی دارد؟

احساس فشار یا درد قفسه سینه، تنگی نفس و خستگی از جمله علائم بیماری عروق کرونر قلب در نظر گرفته می‌‎شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بروز بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که بیماری عروق کرونر قلب رایج‌ترین بیماری قلبی در ایالات متحده آمریکا است. این بیماری زمانی رخ می‌دهد که جریان خون قلب به دلیل رشد پلاک‌های ناشی از کلسترول در دیواره‌های عروق کرونر محدود شود. بروز این نوع پلاک‌ها ممکن است به مرور زمان باعث باریک شدن رگ‌های خونی شود، این فرآیند باریک شدن رگ‌های خونی که آسترواسکلروز نامیده می‎‌شود، می‌تواند بخشی یا تمام جریان خون را مسدود کند.

به گفته متخصصان آمریکایی بعضی از رفتارها باعث می‌شود فرد بیشتر در معرض مشکلات قلبی قرار بگیرد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که نداشتن فعالیت بدنی، تغذیه ناسالم و سیگار کشیدن خطر بروز بیماری‌های قلبی از جمله عروق کرونر قلب را افزایش می‌دهد. سطح کلسترول بالا، فشار خون بالا، دیابت و چاقی نیز جزو دیگر عوامل تاثیرگذار بر بروز این نوع بیماری هستند. علاوه بر این، بیماری مزمن کلیوی، استرس زیاد و خواب بی‌کیفیت نیز خطر بروز بیماری عروق کرونر قلب را افزایش می‌دهد. افزایش سن، ژنتیک و سابقه خانوادگی نیز در این زمینه تاثیرگذار است.

احساس فشار یا درد قفسه سینه، تنگی نفس و خستگی از جمله علائم بیماری عروق کرونر قلب در نظر گرفته می‎‌شود. علائم دیگر این بیماری شامل ضعف، سرگیجه، حالت تهوع، عرق سرد یا درد در بازوها یا شانه می‌شود. آزمایش‌های مختلف می‌تواند به تشخیص این بیماری کمک کند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که عمل جراحی مانند آنژیوپلاستی و قرار دادن استنت، جراحی بای‌پس عروق کرونر یا مصرف داروهای خاص از جمله روش‌های درمانی بیماری عروق کرونر قلب است.

همچنین، لازم است به منظور پیشگیری از بروز این بیماری سیگار کشیدن را ترک کنید، فعالیت بدنی خود در طول روز را افزایش دهید و از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید. برای نمونه، می‌توانید روغن زیتون و روغن کانولا را جایگزین کره یا دیگر چربی‌های اشباع شده کنید. همچنین، توصیه شده است مصرف نمک را کاهش دهید، زیرا نمک خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

کد خبر 639539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.