پیش‌بینی قیمت طلا تا شب عید

یک کارشناس بازار طلا گفت: تا شب عید روند فعلی قیمت طلا و سکه ادامه می‌یابد. با شروع ماه رمضان و کاهش تقاضا در بازار مطمئناً شاهد کاهش قیمت طلا و سکه خواهیم بود.

عباد محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اگر فعالیت بورس در بخش طلا و سکه به شکل گسترده و هدفمند ادامه یابد حباب سکه کاهش می‌یابد.کاهش یکباره قیمت سکه در حدود یک میلیون تومان نشان دهنده کاهش حباب آن است و در واقع از اصل ذاتی طلا چیزی کاسته نشده است.

وی افزود: علاوه بر این باید توجه داشت تحلیل‌هایی که برای بازار انجام می‌شود خارج از فضای سیاسی و اقتصادی حاکم بر جامعه است.

این کارشناس بازار طلا گفت: موارد پیش بینی نشده‌ای به وجود می‌آید که می‌تواند قیمت طلا و سکه را تحت تأثیر قرار دهد که از جمله آن می‌توان به تشدید تحریم‌ها و وضع تحریم‌های جدید توسط اتحادیه اروپا اشاره کرد.

محمدولی در ادامه با اشاره به عرضه سکه در بورس کالا، تصریح کرد: اینکه مردم از بورس سکه بخرند به میزان اعتماد آنها به بورس بستگی دارد. تا شب عید روند فعلی قیمت طلا و سکه ادامه می‌یابد. با شروع ماه رمضان و کاهش تقاضا در بازار مطمئناً شاهد کاهش قیمت طلا و سکه خواهیم بود. اکنون تقاضا برای خرید طلا افزایش یافته است اما در آینده با کاهش تقاضا قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

وی تاکید کرد: همچنان توصیه می‌شود در زمان‌هایی که بازار هیجانی بوده و خارج از منطق رفتار می‌کند؛ سرمایه گذاران به بازار ورود نکنند چراکه ریسک قابل توجهی به سرمایه‌های آنان تحمیل خواهد شد.

این کارشناس بازار طلا خاطرنشان کرد: علاوه بر این، افراد هرگز نباید به صورت کوتاه مدت به بازار طلا ورود کنند و سرمایه گذاری در این بازار را در میان مدت و بلند مدت انجام دهند. فلز طلا در بلند مدت امانت دار خوبی است اما نباید از نوسانات برای کسب سود در بازار طلا استفاده کرد. بنابراین توصیه می‌شود مردم برای حفظ سرمایه خود طلا بخرند.

کد خبر 637584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.