برای افزایش تمرکز از چه غذاهایی استفاده کنیم؟

توصیه شده است که به منظور افزایش تمرکز از غذاهایی مانند شکلات تلخ، چای سبز، غذاهای غنی شده با ویتامین D، آب، غلات کامل و امگا سه استفاده کنید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مغز انسان فقط دو درصد از وزن وی را تشکیل می‌دهد، اما از ۲۰ درصد انرژی تولید شده توسط بدن استفاده می‌کند. در صورتی که مواد لازم برای مغز از مواد مغذی مناسب تامین نشود، دچار مشکلات و علائم مختلف مانند مشکلات حافظه، خستگی و نبود تمرکز می‌شود. رژیم غذایی مناسب می‌تواند باعث افزایش تمرکز شود، در ادامه به بررسی غذاهایی می‌پردازیم که به بهبود تمرکز کمک می‌کند:

شکلات تلخ

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ترکیب گیاهی به نام فلاوانول موجود در دانه‌های کاکائو که در تهیه شکلات تلخ استفاده می‌شود، می‌تواند سلامت قلب را بهبود ببخشد و به کاهش استرس کمک کند. زمانی که استرس کاهش پیدا کند، فرد می‌تواند بهتر تمرکز کند.

چای سبز

چای سبز حاوی کافئین، پلی فنول و آنتی‌اکسیدان است بنابراین جایگزین مناسبی برای قهوه است و به بهبود عملکرد مغز کمک می‌کند. علاوه بر این، نوشیدنی ذکر شده مانع تخریب سلولی می‌شود.

غذاهای غنی شده با ویتامین D

پژوهشگران با انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که ویتامین دی می‌تواند به بهبود عملکرد مغز و حافظه کمک کند. این ویتامین معمولاً از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید جذب بدن می‎‌شود. ویتامین‌های دیگر مانند ویتامین‌های E، C و B، بتاکاروتن و منیزیم نیز در این زمینه موثر هستند و باعث افزایش تمرکز می‌شوند.

آب

بعضی از مشکلات تمرکز ممکن است به دلیل کمبود آب بدن رخ دهد، بنابراین برای داشتن تمرکز در طول روز باید هیدراته باشید. تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی مانند دوپامین و نوراپی نفرین و بعضی از هورمون‌های درون مغز به میزان آب بدن نیاز دارند. بنابراین زمانی که به میزان کافی آب می‌نوشید، می‌توانید ۱۴ درصد سریع‌تر فکر کنید، بیشتر تمرکز کنید و خلاقیت بیشتری داشته باشید.

غلات کامل

غلات کامل یا دیگر کربوهیدرات‌های پیچیده حاوی اسیدآمینه‌هایی هستند که به تحریک ترشح سروتونین که هورمون آرام‌بخش است، کمک می‌کند و همچنین به میزان قابل‌توجهی استرس را کاهش می‌دهد. کاهش استرس نیز باعث بهبود عملکرد مغز و افزایش تمرکز می‌شود.

امگا سه

ماهی سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب امگا سه است که به حفظ سلامت مغز و تقویت حافظه کمک می‌کند. گردو نیز منبع دیگری از غذای غنی از امگا سه است.

کد خبر 636554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.