تاثیر رژیم غذایی و کاهش آلودگی هوا بر سلامتی چیست؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که یک رژیم غذایی مناسب و سالم می‌تواند اثرات منفی آلودگی هوا بر سلامتی را کاهش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آلودگی هوا می‌تواند شرایط ریه و تنفسی مانند آسم، آلرژی و بیماری انسدادی مزمن ریوی و شرایط قلبی از قبیل آنژین، آریتمی، حمله قلبی، نارسایی قلبی و فشار خون بالا را تحت تأثیر قرار دهد. علائم اثرات مضر آلودگی هوا بر سلامت می‌تواند شامل خستگی، سردرد، سرگیجه، سرفه، عطسه، خس‌خس سینه، مخاط بیشتر در بینی یا گلو، خشکی یا تحریک چشم، بینی، گلو و پوست شود.

افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی ممکن است علائم مکرر و شدیدتری را تجربه کنند. در عین حال باید توجه کرد که نوزادان و کودکان نیاز به محافظت بیشتری در برابر آلودگی هوا دارند زیرا ریه‌های آن‌ها هنوز در حال تکامل است و آلودگی هوا می‌تواند در این فرآیند بیولوژیکی اختلال ایجاد کند.

یک رژیم غذایی مناسب عامل مهم تعیین کننده سلامتی در کل زندگی است و می‌تواند اثرات منفی آلودگی هوا بر سلامتی را کاهش دهد. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بعضی از مواد مغذی مانند ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، ویتامین D و امگا سه دارای اثرات محافظتی در برابر آسیب‌های ناشی از ذرات معلق در هوا هستند. رژیم غذایی سالم در یک محیط آلوده با مصرف کافی از ریزمغذی‌های اساسی ممکن است برای جلوگیری از بروز بیماری‌های مزمن به ویژه بیماری‌های قلبی عروقی و ریوی بسیار مهم باشد.

کد خبر 632338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.