برای داشتن استخوان‌های سالم چه اقداماتی می‌توان انجام داد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ورزش منظم در دوران کودکی و نوجوانی به حفظ سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پوکی استخوان نوعی بیماری است که در آن استخوان‌های فرد پوک، ضعیف و شکننده می‌شود و احتمال شکستگی‌های خودبه‌خود افزایش پیدا می‌کند.

فرد مبتلا به پوکی استخوان با یک افتادن ساده از ارتفاع کم، یک چرخش ناگهانی، خم و راست شدن سریع و حتی افتادن در یک چاله کوچک ممکن است دچار شکستگی استخوان شود. بیشترین شکستگی‌های مربوط به پوکی استخوان در ناحیه لگن، ستون مهره‌ها، مچ یا قسمت بالای بازو اتفاق می‌افتد.

مصرف کلسیم برای بهبود عملکرد قلب، عضلات، اعصاب و انعقاد خون لازم است؛ کمبود این ماده در بدن باعث بروز پوکی استخوان می‌شود. بزرگسالان زیر ۵۰ سال روزانه به هزار میلی‌گرم و افراد بالای ۵۰ سال روزانه به ۱۲۰۰ میلی‌گرم کلسیم نیاز دارند. علاوه بر این، ویتامین دی برای جذب کلسیم در بدن ضروری است.

بدن در صورت کمبود ویتامین دی، قادر به جذب کلسیم از مواد غذایی نیست و کلسیم مورد نیاز خود را از استخوان‌ها برداشت می‌کند. ویتامین دی معمولاً از دو روش در معرض نور خوشید قرار گرفتن و مصرف مواد غذایی حاوی این نوع ویتامین جذب بدن می‌شود.

ورزش نیز برای سلامت استخوان بسیار مهم است. ورزش منظم در دوران کودکی و نوجوانی به حفظ سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند. بهترین ورزش برای استخوان‌ها شامل پیاده‌روی، دویدن آهسته و بالا رفتن از پله می‌شود.

به نظر می‌رسد که تنها راه تشخیص پوکی استخوان و تعیین خطر بروز شکستگی، انجام تست سنجش تراکم استخوان است. با انجام دادن این تست می‌توان مشخص کرد که آیا لازم است روش درمانی خاصی آغاز شود یا خیر؟

کد خبر 631463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.