«فرم، فضا، حضور» در نگارخانه صفوی

مدیر مؤسسه گرافیک ناربن با بیان اینکه در نمایشگاه «فرم، فضا، حضور» هنر گرافیک به شکل نمایشگاهی ارائه شده است، گفت: در این نمایشگاه سعی شده است تا از طریق عکاسی فرم، ریتم و عناصر بصری به نمایش گذاشته شود.

ستاره ملک‌خویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نمایشگاه گروهی «فرم، فضا، حضور» به همت آموزشگاه گرافیک ناربن با آثاری از هنرجویان این مؤسسه در نگارخانه صفوی شهر اصفهان برپا شده است.

وی افزود: آموزشگاه ناربن یک آکادمی آموزشی و تخصصی در هنر تصویرسازی و گرافیک است که شاید از نظر اقتصادی در استان اصفهان توجیه زیادی نداشته باشد اما اهداف آموزشی متعددی را دنبال می‌کند و امیدواریم در این مسیر بتوانیم به‌صورت حرفه‌ای و تخصصی آموزش‌هایی را به علاقه‌مندان ارائه کنیم.

مدیر آکادمی گرافیک ناربن تصریح کرد: استادان و هنرمندان خوبی در عرصه ملی و بین‌الملل در بحث گرافیک و تصویرسازی در اصفهان داریم که آثار و فعالیت‌های مستمری دارند. در واقع برگزاری دوره‌های جامع گرافیک در این مؤسسه به شکل دوره‌ای دنبال و اجرا می‌شود.

«فرم، فضا، حضور» در نگارخانه صفوی

وی گفت: نمایشگاه اخیر نیز از یکی از کلاس‌های گرافیک با عنوان «مبانی گرافیک» برگرفته شده است که تلاش کردیم در آن زیربخش‌های مختلف همچون عکاسی را اجرا کنیم. موضوعات مختلف از جمله عکاسی یا اصول و مبانی هنرهای تجسمی را به هنرآموزان آموزش دادیم تا از طریق عکاسی بتوانند فرم، ریتم و عناصر بصری را کار کنند.

وی با اشاره به برگزاری یک نمایشگاه دیگر در سیتی‌سنتر اصفهان در چند ماه اخیر ادامه داد: در این نمایشگاه‌ها دوره‌ها و کلاس‌های مختلف و جامع گرافیک، هدایای تبلیغاتی، پوستر، ست اداری و سایر کارهای گرافیست‌ها به نمایش گذاشته شده است.

مدیر مؤسسه گرافیک ناربن گفت: نمایشگاه فرم، فضا، حضور از جمله نخستین نمایشگاه‌هایی بود که گرافیک را در آن به شکل نمایشگاهی ارائه کردیم. درمجموع همه کلاس‌های ما به‌صورت نمایشگاه در پایان هر دوره در آموزشگاه برگزار می‌شود که در این مرحله به دلیل بالا بودن تعداد آثار و کیفیت خوب اثرها در خانه صفوی برگزار شد.

بازار کار مناسب برای گرافیست‌ها

وی تصریح کرد: آموزشگاه ناربن، مؤسسه تخصصی گرافیک و تصویرسازی است. گرافیک شاخه‌ای از هنر کاربردی است که امروز در مبحث تبلیغات فعالیت زیادی دارد. به‌عنوان‌مثال اگر هر کسب‌وکار و شرکتی یک نفر حسابدار می‌خواهد، برای امور فرهنگی، هنری، سایت و فضای مجازی خود به یک طراح و گرافیست نیاز دارد.

ملک‌خویان افزود: بیشتر مجموعه‌ها و موسسه‌ها برای کار روی برندینگ و تبلیغات و اطلاع‌رسانی یک سایت یا پرتال اینترنتی دارند و در فضاهای دیجیتال فعال هستند، پس نیاز به معرفی در این فضاها دارند. از این نظر گرافیک رشته‌ای است که با بازار کار گره‌خورده است و ما با برپایی این رویدادها بازخورد خوبی از شرکت‌کنندگان گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه شرح سرفصل و مفاد دروس این آموزشگاه مرتبط با بازار کار روز جامعه و نیاز علاقه‌مندان است، ادامه داد: فعالیت‌های ما بیشتر در کلاس‌ها دنبال می‌شود و باز کردن و دیده شدن آن‌ها شاید به نظر سخت باشد، اما برگزاری نمایشگاه باعث برون‌داد حداقل بخشی از این محتواها و دستاوردهای هنرجویان می‌شود، ضمن اینکه مردم نیز آگاهی بیشتری پیدا می‌کنند که چه اتفاقاتی در یک کلاس یا دوره هنری رخ می‌دهد.

مدیر مؤسسه گرافیک ناربن گفت: شاید برخی درک چندانی از چگونگی فعالیت و نحوه کار یک کلاس ساده مبانی گرافیک نداشته باشند؛ برگزاری این دست نمایشگاه‌ها و رویدادهای مشابه می‌تواند در آشنایی عموم مردم با هنر گرافیک و تصویرسازی مؤثر باشد.

وی افزود: آثاری از صمصام سمویی، نسترن امینی، آسیه چراغیان، افسانه کنعانی، بابک قربانی، ملیکا قربانی، علیرضا کریمی، علی انصاری‌پور، مرسم تربتیان، عطیه پاک‌زاده، مهسا قلیچ‌خانی، مینا هادیان، سنا برنا، نوید نژادزاده و ویدا قلع‌گری در این نمایشگاه ارائه‌شده‌اند.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه «فرم، فضا، حضور» روز جمعه، نهم دی‌ماه در نگارخانه صفوی اصفهان افتتاح شد و تا چهاردهم دی‌ماه همه‌روزه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر گرافیک است.

کد خبر 630542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.