۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
اتاق سفید در نگارخانه صفوی

نمایشگاهی از نقاشی‌های ساره انصاری با عنوان «اتاق سفید» در نگارخانه صفوی برگزار شده است.

ساره انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه موضوع اکثر نقاشی‌های نمایشگاه «اتاق سفید» گربه و گلدان یعنی دلخوشی‌های زندگی من است، گفت: من تنها زندگی می‌کنم و دوره‌ای به لحاظ روحی در شرایط ایده‌آلی نبودم و به نوعی افسردگی بر من چیره شده بود. زمانی که شروع به خلق این مجموعه کردم هدفم به چالش کشیدن خودم بود؛ چراکه آثار من تا قبل از این مجموعه به صورت فیگور و در قالب رئال خلق شده بودند و نقاشی با موضوع جدید برای من سخت بود، اما تصمیم گرفتم موضوعی را نقاشی کنم که درگیر آن هستم بنابراین از گلدان‌ها و گربه‌ای که قبلاً داشتم شروع کردم زیرا برای من همدم و دلخوشی بودند و من در دورانی که دغدغه و نگرانی داشتم از آن‌ها مراقبت می‌کردم.

اتاق سفید در نگارخانه صفوی

وی با اشاره به اینکه در رشته نقاشی تحصیل کرده است، افزود: عنوان «اتاق سفید» را زمانی که در مقطع کارشناسی درس می‌خواندم انتخاب کردم زیرا «اتاق سفید» یعنی خانه‌ام که کاملاً بی‌روح است.

اتاق سفید در نگارخانه صفوی

این هنرمند اظهار کرد: در نمایشگاه «اتاق سفید» ۱۵ اثر با تکنیک بافت و اکریلیک در معرض نمایش قرار گرفته است، ضمن اینکه از اکریلیک بر روی بافت‌ها استفاده شده است و سعی کردم از بافت‌های متفاوت و ترکیب‌بندی‌های کاملاً مشخص شده و طلایی در این نقاشی‌ها استفاده کنم تا این موضوع به چشم نیاید. خلق نقاشی‌ها از سال ۹۶ تا آخر ۹۹ زمان برده است.

اتاق سفید در نگارخانه صفوی

به گزارش ایمنا، ساره انصاری، متولد سال ۱۳۶۳ در خوزستان است و در اصفهان سکونت دارد. او در خانواده‌ای هنرمند متولد شد و از این‌رو به هنر گرایش پیدا کرد.

انصاری دانش‌آموخته مقطع کارشناسی و دانشجوی کارشناسی ارشد رشته نقاشی است. برگزاری نمایشگاه گروهی "قطره" در گالری اریک تهران، نمایشگاه گروهی "من یک هنرمند هستم" در گالری ژینوس، نمایشگاه گروهی در خانه هنرمندان اصفهان از جمله فعالیت‌های این هنرمند است.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «اتاق سفید» می‌توانند تا سیزدهم بهمن‌ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ به نگارخانه صفوی، واقع در خیابان خاقانی، حدفاصل خواجه پطرس و وحید، جنب کوچه شماره ۳۱ مراجعه کنند.

کد خبر 552184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.