موانع سر راه هنرمندان را بردارید

یک نقاش گفت: در نمایشگاهی که قرار است برگزار کنیم هنرجویانی با سابقه فعالیت ۱۰ ساله در کنار افرادی با سابقه فعالیت یک‌ساله هستند که در دوره‌های آموزشی شرکت کردند و به درجه‌ای از هنرمندی و ارائه اثر رسیدند.

سایه عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، هدف از برگزاری نمایشگاه گروهی نقاشی را به چالش کشیدن هنرجویان دانست و اظهار کرد: انگیزه دادن به هنرمندان تازه‌کار در این دوره یک ضرورت بود؛ چرا که شاهد این مسئله هستیم که در اصفهان به هنر بهای چندانی داده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: امروزه خود باید برای پایدار نگه‌داشتن هنر و جاری بودن نام هنرمند تلاش کنیم. دغدغه‌های ذهنی، اجتماعی و شرایط فعلی موجود را به تصویر بکشیم و سبک کارمان را در معرض دید قرار دهیم.

این هنرمند نقاش اصفهانی با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه با موانع و سنگ‌اندازی‌هایی روبه‌رو شده است، تاکید کرد: در حال حاضر سالن نمایشگاه دولتی برای عرضه و به نمایش گذاشتن آثار هنری وجود ندارد یا تعطیل است.

موانع سر راه هنرمندان را بردارید

عزیزی ادامه داد: سالن چندانی برای برگزاری نمایشگاه نقاشی در شهر اصفهان نداریم و همین مسائل باعث شده است که هنر نادیده گرفته شود و هنرمند برای برپایی کارهایی از این دست با مشکلاتی روبه‌رو باشد.

این نقاش اصفهانی در پاسخ به این پرسش که آموزش‌پذیری یک هنرمند تازه‌کار به چه شرایطی وابسته است، اظهار کرد: آموزش همواره مؤثر و تأثیرگذار بوده است و هنرجو را راغب‌تر و علاقه‌مندتر به این حرفه و هنر می‌کند تا با ادامه دادن به فعالیت هنری خود روز به‌روز پیشرفت کند و به درجات بالاتر برسد.

عزیزی خاطرنشان کرد: به غیر از آموزش صحیح، اخلاق و نحوه برخورد در کنار استعداد و پشتکار هنرجو نیز، مهم و تأثیرگذار است، بنابراین نمی‌توان زمانی را برای آموزش پذیری‌یک نقاش در نظر گرفت و به طور دقیق نمی‌توان گفت که یک هنرجو در چند ماه یا چند سال توانسته است به موفقیت و درجه هنری بالاتر برسد.

وی افزود: در نمایشگاهی که قرار است برگزار کنیم هنرجویانی با سابقه فعالیت ۱۰ ساله در کنار افرادی با سابقه فعالیت یک‌ساله هستند و در دوره‌های آموزشی شرکت کردند و به درجه‌ای از هنرمندی رسیدند که اکنون بتوانند در یک نمایشگاه شرکت و آثار خود را ارائه کنند.

به گفته عزیزی، بخشی از چگونگی ارائه کار این هنرجوها در نمایشگاه نیز به نوع تشخیص صحیح بافت، سایه‌روشن و قلم نقاش در کنار فعالیت‌های مستمر او بازمی‌گردد.

این هنرمند اظهار کرد: این هنرجوها بر اساس سبک رئال فعالیت می‌کنند و با انتخاب سوژه خود کارهای ذهنی زیبایی را پدید می‌آورند که بخشی از آنها در نمایشگاه پیش‌رو در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه گروهی نقاشی هنرجویان سایه عزیزی بیست‌وششم خردادماه ساعت ۱۸ در عمارت هنرمند واقع در خیابان ابن‌سینا افتتاح خواهد شد و تا دوم تیرماه برپا خواهد بود.

موانع سر راه هنرمندان را بردارید

به گزارش ایمنا، سایه عزیزی متولد اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۸ در اصفهان است که از سال ۱۳۸۵ فعالیت حرفه‌ای خود در عرصه نقاشی را آغاز کرده و از سال ۱۳۸۹ شروع به تدریس و آموزش تکنیک‌های مختلف نقاشی می‌کند. وی سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۰ در نمایشگاه‌های گروهی متعدد در شهر اصفهان با موضوعات مختلف شرکت داشته و در سال گذشته، در مسابقه نقاشی پرندگان آزاد تهران جز منتخبان این رقابت هنری بوده است.

کد خبر 564676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.