نمایشگاه آثار«سماع نقوش» در گالری نقش خانه

نمایشگاه آثار کتاب «سماع نقوش» شامل طرح‌های نگارگری از آثار میثم نیلی است که در گالری نقش خانه اصفهان می توانید از آن بازدید کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا در اصفهان، نمایشگاه «سماع نقوش» در گالری نقش خانه حوزه هنری استان اصفهان میزبان علاقمندان به هنرنگارگری در اصفهان است.

«سماع نقوش» شامل آثار نگارگری میثم نیلی است که در کتابی به همین نام نیز منتشر شده است، در این نمایشگاه علاوه برآثاری که عرضه شده‌اند، کتاب «سماع نقوش» نیز که شامل ۱۱۲ طرح نگارگری است رونمایی می‌شود.

طرح‌های این کتاب برای هنرجویان صنایع دستی، نگارگری، گل و مرغ، تذهیب، نقشه فرش، معرق، منبت، گچبری، تابلو فرش و … کاربرد ویژه خواهد داشت.

میثم نیلی دارای کارشناسی ارشد نقاشی ایرانی و درجه یک دکترای نقاشی ایرانی است، وی سال‌ها به عنوان مدرس در دانشگاه هنر اصفهان و دیگر مراکز هنری به آموزش نقاشی ایرانی پرداخته است، نخستین اساتید وی در این زمینه پدر و پدربزرگش بوده‌اند.

این هنرمند، تألیف کتاب‌های «قدم به قدم تا نگارگری امروز»، مجموعه آثار طراحی «نقش دل» و دو مجموعه آثار نگارگری را نیز در کارنامه خود دارد. نیلی همچنین عضو نقاشان ارمنستان، عضو مؤسسه هنرهای تجسمی ایران، عضو انجمن نگارگری ایران، عضو هنرمندان صنایع دستی و … است.

این نمایشگاه جهت بازدید عموم تا ۲۸ اردیبهشت ماه در نقش خانه دایر می‌باشد و علاقه مندان می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۸ همه روزه از این نمایشگاه بازدید نمایند.

کد خبر 572637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.