نگاه هنرمندانه به موضوع حجاب و عفاف

مدیر بانوسرای آفتاب گفت: همراهی و حمایت شورا و شهرداری به‌عنوان مجموعه‌های مدیریت شهری می‌تواند کمک بزرگی به حل و فصل مسائل پیرامون بی‌حجابی و بدپوششی باشد.

مریم آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره محورهای اولین کارگروه حجاب و عفاف در سال جاری، اظهار کرد: در نشستی حجاب و ریشه معضلات ناشی از نداشتن پوشش عفیفانه از زوایای مختلف، نقد و بررسی شد.

به گفته وی، در جلسه‌ای که با حضور جمعی از فرهیختگان دانشگاهی، حوزوی و یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شده بود بر نگاه تخصصی و کاربردی برای حل مشکلات این حوزه با رویکرد «زمینه‌های ظهور و بروز زنان در فضای شهری و محیط‌های اداری» تاکید شد.

وی تصریح کرد: آنچه که بیش از همه بر آن تاکید شد این بود که مردم خودشان باید برای حل معضلات اجتماعی و فرهنگی پیش‌قدم شوند و در واقع جامعه توسط خود افراد جامعه و با همراهی نهادها و سازمان‌ها باید اداره شود.

این فعال حوزه حجاب و عفاف ادامه داد: بی‌حجابی یا بدپوششی‌هایی که امروز شاهد بروز و ظهور آن در جامعه و در شهرها و روستاهای مختلف هستیم به مرور و در طول سال‌های متمادی روی داده است بنابراین اصلاح یا رسیدن به وضعیت مطلوب سابق در موضوع حجاب نیز زمان‌بر است و به برنامه‌ریزی نیاز دارد.

آقایی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که می‌تواند به‌عنوان یک راهکار مؤثر در ترویج حجاب مطرح باشد، نگاه هنرمندانه به این مهم است که برپایی نمایشگاه‌های فاخر یا آثار هنری مرتبط با حجاب نیز در این بحث مورد توجه و تاکید بود.

مدیر بانوسرای آفتاب با اشاره به حضور فرزانه کلاهدوزان، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه کاری، افزود: همراهی و حمایت شورا و شهرداری به‌عنوان مجموعه‌های مدیریت شهری می‌تواند کمک بزرگی به سرعت گرفتن حل و فصل مسائل پیرامون بی‌حجابی و بدپوششی باشد.

وی ادامه داد: توجه به اسناد بالادستی در موضوع مهم عفاف و حجاب یکی دیگر از مواردی است که همکاری همگانی و بین دستگاهی را می‌طلبد ضمن اینکه تشکل‌های غیردولتی فعال در این حوزه هم نقش بسیار مهمی در رفع این مشکلات دارند.

آقایی با بیان اهمیت جشن تکلیف دختران به‌عنوان فصل جدیدی از زندگی یک دختر، اظهار کرد: کار روی حجاب باید از کودکی آغاز شود و در جشن تکلیف به شکوه معنوی برسد تا در آینده نیز افتخار به حجاب در ذهن فرد حک و ماندگار شود.

تولید بازی‌های موبایلی مثل محرم و نامحرم و برگزاری مسابقات نقاشی و عکس حجاب برای نوجوانان و دانش‌آموزان از دیگر مباحثی است که در این نشست مطرح شده است.

کد خبر 580696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.