تکریم خانواده با توجه به مسائل فرهنگی جامعه

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان با اشاره به اهمیت پرداختن به عفاف و حجاب، گفت: عفاف و حجاب باید در تکریم خانواده بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی هاشمی‌طاهری امروز _بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه بررسی مسائل فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان، اظهار کرد: در تکریم خانواده توجه به مسائل فرهنگی همواره مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: هم‌فکری و مشارکت تمام دستگاه‌های مربوطه در بخش ارتقای فرهنگ جامعه و استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش و وزارت علوم جهت تدوین سرفصل‌های درسی برای مقاطع مختلف تحصیلی با موضوع فرهنگی می‌تواند تأثیرگذار باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان بدحجابی را یکی از معضلات فرهنگی در جامعه دانست و گفت: عفاف و حجاب یک مؤلفه فرهنگی در جمهوری اسلامی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: تولید لباس‌هایی مطابق با فرهنگ اسلامی و ایرانی و مطابقت آن با نیازهای جامعه امروز اقدام مهمی است که برای تحقق آن باید از ظرفیت طراحان و تولیدکنندگان لباس و نخبگان این حوزه بهره برد.

هاشمی‌طاهری گفت: توجه به اصل عفاف و حجاب برای صیانت از خانواده و ارزش‌ زن در دین اسلام حائز اهمیت است و مسئولان باید توجه ویژه‌ای به این مهم داشته باشند.

وی مغفول ماندن ارزش‌های اسلامی را یک آفت بزرگ در کشور دانست و افزود: برگزاری چنین نشست‌هایی می‌تواند با همگرایی افکار فرهنگی، یادآوری برای افرادی باشد که نسبت به ارزش‌های دینی به ویژه مسئله عفاف و حجاب بی‌اعتنا هستند، همچنین پاسداشت ارزش‌های فرهنگی منطقه در پایداری خانواده مؤثر خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان با بیان اینکه آگاه‌سازی و تشویق بهترین راهکار برای ترغیب مردم به ویژه نسل جوان به رعایت ارزش‌های دینی به ویژه حجاب است، تصریح کرد: در این راستا دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی باید با ترویج سبک زندگی فاطمی و شناساندن ارزش‌های حجاب برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند.

کد خبر 575947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.