باید مراقب باشیم حیاء، پاکی و بصیرت در جامعه کمرنگ نشود

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: دشمن به شدت به دنبال خدشه دار کردن کرامت و حجاب و عفاف دختران است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمدحسین فقیهی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان، با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: کار بزرگ امام صادق علیه‌السلام اتصال قرآن و عترت بود و دشمن تلاش می‌کرد این دو را از هم جدا کند و این توطئه الان هم ادامه دارد. امروز هم گروه‌هایی ظاهر قرآن را می‌گیرند و به نام اسلام و قرآن کارهای غلطی می‌کنند.

وی افزود: تاکید امام صادق بر قرآن و مفسر قرآن در کنار هم از خدمات بزرگ امام ششم شیعیان بود.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: چندین مکتب در زمان امام جعفر صادق علیه‌السلام رایج بود و شرایط پیچیده‌ای را رقم زده بود.

وی با تبریک دهه کرامت و روز دختر ادامه داد: مقام حضرت معصومه فوق العاده بالا است.

مدرس حوزه‌های علمیه تصریح کرد: میان بانوان دو بانوی شفیعه داریم که ابتدا حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها و سپس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها است.

فقیهی در ادامه گفت: دشمن به شدت به دنبال خدشه دار کردن کرامت و حجاب و عفاف دختران است. باید مراقب باشیم حیاء، پاکی و بصیرت در جامعه کمرنگ نشود.

حجت‌الاسلام فقیهی تصریح کرد: وقاحت مقابل حیا آمده است یعنی آنچه شرع و عموم جامعه نمی‌پسندد به سمت آنها برود.

وی اظهار کرد: در روایتی از امام باقر علیه‌السلام آمده که ایمان و حیا با هم هستند هر جا ایمان باشد حیا هم هست و این دو در کنار هم عامل سلامت جامعه و خانواده است.

وی با تسلیت ایام ارتحال امام خمینی و یوم الله ۱۵ خرداد، گفت: امام عزیز کرامت و شرافت را به ایران و ایرانی هدیه کرد و شجاعانه در برابر مستکبران ایستاد.

کد خبر 577987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.