«درخشش تاریکی» در نگارخانه صفوی

«درخشش تاریکی» عنوان نمایشگاه نقاشی انفرادی نیلوفر ناظم‌الرعایا در نگارخانه صفوی اصفهان فردا (جمعه) افتتاح خواهد شد.

نیلوفر ناظم‌الرعایا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: «درخشش تاریکی» نخستین نمایشگاهی است که به شکل انفرادی برگزار کرده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: هنرمندان به‌طور معمول نقاشی در روز و روشنایی را انتخاب می‌کنند که در تولید این کارها از رنگ‌های زیادی استفاده می‌شود. قصد من از تولید آثار این نمایشگاه، نشان دادن امید در تاریکی با نقاشی‌های متفاوت است.

این هنرمند افزود: تولید آثار نقاشی روی بوم سیاه به این شکل بود که به این نکته توجه شود، در تاریکی هم نورها جذاب‌تر، درخشان‌تر و به نسبت روز و روشنایی امیدوارکننده‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه انفرادی، شب و تاریکی را به نوعی آغاز دوباره برای فردایی روشن‌تر در نظر گرفته و کوشیده‌ام آثار متفاوتی طراحی و نقاشی کنم.

ناظم‌الرعایا با بیان اینکه همه کارهای وی روی مقوای مشکی نقاشی و با مداد سفید و مداد رنگی کار شده است، ادامه داد: مدت‌ها نزد «حسین هادی‌پوربروجنی» نقاشی در سبک مدادرنگ و هایپررئالیسم را فراگرفته‌ام و امروز ثمره آن را عرضه کرده‌ام.

وی اظهار کرد: حدود هفت سال شاگرد استاد هادی‌پوربروجنی بودم و دوره‌های متخلف مدادرنگ آکرولیک و کارگاه‌های رنگ و روغن را سپری کردم. همچنین در جشنواره‌های مختلف گروهی شرکت داشتم و نفر برتر دومین جشنواره مداد رنگی اصفهان در گالری نگاه نو شدم.

«درخشش تاریکی» در نگارخانه صفوی

این هنرمند نقاش درباره برگزاری نمایشگاه به صورت انفرادی گفت: با حدود هفت سال کار در عرصه نقاشی، آثار به هدف مشخصی نرسیده بودند و تعدادشان در اندازه برپایی نمایشگاه انفرادی نبود. اما در دو سال اخیر بر تولید اثر روی مقوای مشکی متمرکز شدم و در این سبک جدید کار کردم.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه الگوبرداری از سبک عکاسی بوده که با انداختن نور پشت سوژه یا عکاسی در شب دنبال شده است. چند اثر با عکاسی خودم ثبت و سپس نقاشی شده است. در واقع نوعی سبک عکس‌برداری است که به صورت نقاشی درآمده و امروز به نمایش عمومی گذاشته شده است.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه درخشش تاریکی از روز جمعه _دوم دی‌ماه_ ساعت ۱۶ در نگارخانه صفوی اصفهان افتتاح خواهد شد و تا هفتم دی‌ماه پذیرای بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.

کد خبر 628229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.